نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

وزیر بهداشت روسیه خواستار واردات دارو از ایران شد

 واعظی در این دیدار که امروز (پنجشنبه) انجام شد، با تاکید بر اهتمام و تلاش دولت ایران برای توسعه روابط با روسیه، اظهار کرد: در مذاکرات انجام شده با مقامات بلندپایه روسی، اراده جدی مسکو در گسترش روابط با تهران وجود دارد.
رییس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه همچنین با مهم خواندن زمینه های همکاری های دو کشور در حوزه بهداشت و سلامت، حوزه های انتقال دانش و صادرات دارو، تولید مشترک تجهیزات پزشکی، تبادل تجربیات در موضوع نظام سلامت، ارتقای کیفی نظام درمان، آموزش پرسنل پزشکی، همکاری در عصه تحقیق و پژوهش، طراحی سازو کار لازم برای توسعه گردشگری درمانی و سلامت الکترونیک را از زمینه های همکاری دو کشور بر شمرد.
وزیر بهداشت روسیه نیز در این دیدار با اشاره به توانمندی دانشمندان و پزشکان ایرانی، برای همکاری در حوزه های مختلف سلامت و درمان با ایران، اعلام آمادگی کرد.
ورونیکا اسکورتسوا بازار داویی و درمانی روسیه را یکی از بزرگترین بازارهای جهان در این حوزه خواند که آماده واردات دارو از جمهوری اسلامی ایران است.
وزیر ارتباطات ایران و وزیر بهداشت روسیه در این دیدار همچنین بر ضرورت تسریع در انعقاد یادداشت تفاهم همکاری بین وزارتخانه های بهداشت دو کشور تاکید کردند.
بنا به اعلام بخش دیپلماسی رسانه ای ایران، واعظی و «الکساندر نوواک» وزیر انرژی روسیه، رئیسان ایرانی و روسی کمیسیون مشترک همکاری های دوکشور، امروز نقشه راه توسعه روابط فیما بین را که براساس برآوردها ارزش اقتصادی آن می تواند بین 30 تا 40 میلیارد دلار باشد، امضا کردند. 
این توافق پس از سه روز مذاکرات فشرده و تمام وقت هیات 60 نفری کارشناسان و مسوولان دولتی و بخش خصوصی ایران به سرپرستی واعظی با همتایان روس در مسکو به دست آمد. 
به گزارش ایرنا، رئیسان ایرانی و روسی این کمیسیون امروز نیز چندین سند همکاری در عرصه های مختلف از جمله در حوزه انرژی، دریایی و بانکی امضا کردند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل