ساخت روبات مینیاتوری نمونه بردار + فیلم

دانشمندان معمولا برای انجام بیوپسی یا نمونه برداری از اعضای داخلی بدن کار دشواری در پیش دارند زیرا برای انجام این کار باید لوله هایی که دارای چنگک های قابل کنترل هستند را به صورت بسیار حساس و دشواری به بدن فرد وارد سازند. حال این امر می تواند با نمونه برداری دردناک و در برخی از موارد ناموفق همراه شود.

به تازگی روش جدیدی برای این کار طراحی شده است که بر پایه روبات های مینیاتوری عمل می کند. این روبات ها که به شکل ستاره های دریایی هستند می توانند در تعداد بالا وارد بدن شده و به سادگی اقدام به نمونه برداری از یک محیط خاص کنند.

این ساختارها به نحوی طراحی شده اند که به مواردی مانند حرارت،  میزان پ – هاش محیط و حتی آنزیم ها واکنش نشان داده و خود را جمع می کنند. پس از انجام این فرایند جمع شدن است که دانشمندان تنها می بایست این موارد را دوباره از بدن فرد خارج کنند.

در راستای انجام این کار نیز می توان به سادگی از یک آهن ربا برای هدایت این ساختار جمع شده که دیگر فاقد لبه های تیز است اقدام کرد و آنها را از درون بدن خارج کرد.

مترجم: احمد محمد حسینی