نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

غرب از ابزار علم برای سیطره خود بر دیگر کشورها استفاده می کند

حسین قدیانی روز سه شنبه در جلسه خانه نخبگان علمی بسیج استان زنجان با بیان اینکه نگاه اسلام و غرب به مباحث انسانی نیز متفاوت از هم می باشد افزود: نگاه غربی ها با ایدئولوژی امانیستی بوده اما در اسلام به صورت مبانی توحیدی است و اگر ما بخواهیم با مبانی غربی به دنبال مدینه فاضله اسلامی باشیم به حتم ره به جایی نخواهیم برد.
وی با بیان اینکه علم باید کاربردی و در راستای خدمت به جامعه و بشریت باشد اظهار کرد: در عرصه علم، پژوهش و فناوری نیز بسیج باید همانند دوران دفاع مقدس با تمام توان و ظرفیت به عرصه بیاید تا بتوان در اعتلای علمی ایران اسلامی گام های بلندتری برداشته شود.
قدیانی با تاکید بر اینکه باید با جدیت بیشتری درگیر مباحث علمی شد، افزود: دانشگاه ها باید در رفع مشکل های اساسی کشور بیش از پیش مسئولیت پذیر باشند و در حل آنها و رسیدن کشور به رشد و شکوفایی بیشتر گام های بلند بردارند.
وی با تاکید بر اینکه ایران تمدن غرب و شرق را قبول ندارد و دنبال تمدن اسلامی است و ملت ایران می خواهد مستقل و آزاد و زیر لوای جمهوری اسلامی زندگی کند تصریح کرد: تلاش این است که فرهنگ اسلامی به شکل بهتری در جامعه جاری و ساری شود و در واقع با استفاده از ابزار و فرهنگ غرب نباید امید به حل مشکل های جامعه داشت.
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری با اشاره به اینکه خانه نخبگان علمی خانه امید و امیدواری است و برای رفع مشکل ها باید راهکار پیدا کرد گفت: باید به صورت هدفمند نیازها را به توانایی ها متصل کرد و از استعدادها و توانمندی کشور بهره کافی و لازم را برد.
قدیانی افزود: حرکت با علم در اصل نشان از اقتدار ملی است و باید وارد صحنه های جدی تر در حوزه علم شد چرا که جهان به جمهوری اسلامی چشم دوخته است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل