ارائه صفحه کلید مجازی روی دستان کاربر

شرکت ژاپنی NEC اقدام به معرفی نرم افزاری جدید کرده است که از یک عینک کامپیوتری و ساعت هوشمند تشکیل شده و قادر است یک صفحه کلید مجازی را بر سطح  بازوی کاربر نمایش دهد . هدف از ساخت این نرم افزار نمایش صفحه کلید مجازی ، رهایی پزشکان و متخصصان از سخت افزارهای دست و پا گیر اعلام شده است .  

نرم افزار مذکور این مکان را به کاربر می دهد تا داده های مورد نیاز خود را در زمان واقعی در اختیار داشته باشد و آنها را ذخیره کند و همچنین این نرم افزار امکان آزادی بیشتری را در فعالیت های حرفه ای در بخش بهداشت و یا محیط های صنعتی فراهم می سازد.

نرم افزار مذکور این امکان را به کاربر می دهد تا داده های مورد نیاز خود را در زمان واقعی در اختیار داشته باشد و آن ها را ذخیره کند و همچنین این نرم افزار امکان آزادی بیشتری را در فعالیت های حرفه ای در بخش بهداشت و یا محیط های صنعتی فراهم می کند .

غول فن آوری اطلاعات ژاپن در رابطه با این نرم افزار می گوید: « برای نمونه می توان گفت که این نرم افزار کار پزشکان را از طریق به روز کردن تاریخچه بیمار و در اختیار قرار دادن آن طی فرآیند پیچیده عمل جراحی ، آسان تر میکند .

بر اساس گزارش های منتشر شده از این شرکت ژاپنی  ، حرکات چشم کاربر این نرم افزار را فعال ساخته و به ارائه موقعیت اطلاعات می پردازد ، در این حال دوربینی که در عینک کامپیوتری مخصوص آن وجود دارد ، یک صفحه کلید مجازی را بر روی بازوی کاربر ایجاد می کن د. سپس سنسوری که در ساعت هوشمند وجود دارد ، بر پایه ارتعاشات ، کی استورک هایی (keystrokes) که دوربین عینک کامپیوتری آنها را شناسایی کرده ، ثبت می کند .

قابل توجه است که این عینک های تعاملی در گذشته برای کاربردهای پزشکی و یا صنعتی استفاده می شده است . به اعتقاد کارشناسان،  این نرم افزار جدیدا طراحی شده  ، گامی فراتر در حذف استفاده از فرمان های صوتی که اغلب ناشناخته بوده ، بر می دارد .  

یک سخنگوی این شرکت فن آوری مستقر در توکیو در مصاحبه ای مطبوعاتی اعلام کرد ، مسئولان این شرکت پیش بینی می کنند  که سود حاصل از فروش افزوده این فن آوری به چند ده میلیارد ین ژاپن (یک ین ژاپن برابر با 0.0082 دلار امریکا) در طول پنج سال آینده خواهد رسید .

منبع
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا