نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

خطاطی به زبان چینی با بازوی روباتیک + فیلم

بازوهای روباتیک همیشه هوشمند و البته گران بوده اند. قیمت یکی از مشهور ترین این دسته از روبات ها که IRB 2400 نام دارد در حدود 50 هزار دلار است. علاوه بر این برنامه دادن به آن نیز کار آسانی نیست و نیازمند به دانش برنامه نویسی است. سازندگان IRB 2400 بر این باورند که این بازوهای روباتیک باید به گونه ای طراحی شوند که هم ارزان بوده و هم کار با آن نیازمند دانش ویژه ای نباشد؛ به این ترتیب می توان به راحتی آنها را در اختیار عموم قرار داد. از این رو این تولید کنندگان نسخه کوچک این روبات را به بازار عرضه کرده که قیمت آن بسیار پایین تر از نسخه اصلی آن است و البته برنامه دهی به آن نیز بسیار آسان است.

با توجه به این امر که خطاطی چینی، یک هنر دقیق و دشوار محسوب می شود، می توان دریافت که عملکرد این بازو تا چه اندازه تحسین برانگیز است.

از جمله مزایای این روبات می توان به این موارد اشاره کرد:

قابلیت تکرار حرکات آموزش داده شده: سازندگان این روبات مدعی هستند که می توان آن را با حرکت دادن بازوهایش آموزش داد. در آزمایش این قابلیت از فرد مسنی خواسته شد که با حرکت دادن بازوهای این روبات به او الفبای چینی را بیاموزد. در نتیجه این روبات در عرض چند دقیقه به خوبی توانست آموزش های داده شده را تکرار کند.

قابلیت تقلید حرکات: این روبات قادر است با استفاده از سنسورهای کینکت مایکروسافت و حسگرهای حرکتی به کار رفته در خود حرکات شما را در لحظه تکرار کند. و البته لازم به ذکر است که این مرحله نیز نیازمند به برنامه دهی خاصی نیست. البته هنوز هم می توان با استفاده از موس و کیبورد کامپیوتر و از طریق وب به کنترل آن از راه دور پرداخت.

قابلیت دیدن و خواندن: این روبات با استفاده از دوربین های متصل به خود و نمونه های کد بینایی قادر به دیدن و تفکر است. این روبات در فرایند آزمایش این قابلیت توانست لیموهای سبز و زرد را به راحتی از یکدیگر جدا کند.

و البته در پایان باید یادآور شد که یکی دیگر از قابلیت های آن خواندن و درک کردن ریاضیات و انجام تکالیف ریاضی است.

در ادامه می توانید یکی از عملیات های پیچیده که توسط این بازوی روباتیک به انجام رسیده است را مشاهده کنید. سازندگان این دستگاه برای نشان دادن دقت آن اقدام به خطاطی به زبان چینی به کمک IRB 2400 کرده اند و با توجه به این امر که خطاطی چینی، یک هنر دقیق و دشوار محسوب می شود، می توان دریافت که عملکرد این بازو تا چه اندازه تحسین برانگیز است.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل