تولید لوله های سه لایه بی صدا با استفاده از فناوری نانو توسط یک شرکت ایرانی

 علیرضا صحاف امین، مدیر فنی این شرکت گفت: این محصول تولیدی در سیستم لوله کشی فاضلاب ساختمان ها و به طور خاص، ساختمان های بلند کاربرد دارد.
وی بیان کرد: وسایل و تجهیزات تاسیساتی داخل ساختمان مانند فن ها، فن کویل ها، سیستم های لوله کشی آب سرد و گرم و سیستم لوله کشی فاضلاب از عوامل تولید صدا در ساختمان ها هستند و در بین این تجهیزات، لوله های انتقال فاضلاب به علت اینکه به صورت غیرمدفون و در داخل فضای مسکونی بکاربرده می شوند، نقش مهمی در انتقال اصوات ناخواسته به محیط زندگی انسان دارند.
صحاف امین درخصوص ویژگی های این محصول بیان کرد: کشور های اروپایی از دو استاندارد متفاوت برای ارزیابی سیستم های تاسیساتی ساختمان استفاده می کنند؛ یکی استاندارد4109 DIN کشور آلمان است که در آن حداکثر مجاز برای صدای منتشر شده برابر 30 دسی بل قرار داده شده و دیگری استاندارد VDI 4100، مربوط به انجمن مهندسان آن کشور است که حداکثر مجاز را 20 دسی بل معرفی کرده است.
وی گفت: لوله های تولیدی این شرکت ایرانی با گذراندن آزمون های مختلف و رسیدن به سطح 18 دسی بل، از گواهینامه های معتبر اروپایی برخوردار است، این محصول قابلیت رقابت با محصولات اروپایی را از نظر کیفیت و قیمت دارا است.
صحاف امین ادامه داد: پیش از این، نسل قبلی لوله های بی صدا و فاقد خاصیت نانو، به صورت واردات از کشور های غربی در کشور موجود بود، اما در حال حاضر، این محصول ایرانی با کیفیت بالا توانسته بخش عمده بازار داخلی را از آن خود کند.
وی در مورد این لوله ها گفت: در ساخت این لوله ها، با بکاربردن نانومواد علاوه بر کاهش قابل توجه صدای ایجاد شده، خواص مکانیکی آن از جمله مقاومت در برابر ضربه و کاهش شکنندگی نیز بهبود یافته است.
صحاف امین اظهار کرد: اضافه کردن پرکننده ها به محصولات پلیمری باعث افزایش شکنندگی در لوله هایی از این جنس، به خصوص در دمای پایین تر از پنج درجه سانتی گراد می شود، اما با افزودن نانوذرات و قرارگرفتن این مواد بین ذرات پرکننده، ضربه پذیری و خواص الاستیک لوله ها نیز بهبود می یابد.
به گزارش ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،وی افزود: محصول تولیدی این شرکت که تاییدیه نانو مقیاس از ستاد توسعه فناوری نانو، تاییدیه آزمون صدا از شرکت Fraunhofer آلمان و گواهی تایید خواص مکانیکی از SKZ آلمان را دارا است، تاکنون علاوه بر بازار داخلی به کشورهای قطر، امارات و کویت نیز صادر شده و مورد توجه مصرف کنندگان خارجی نیز قرار گرفته است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا