قالیباف بی توجهی به قانون را از عوامل اصلی تشدید آلودگی هوای تهران دانست

محمدباقر قالیباف روز دوشنبه در آیین بهره برداری ایستگاه نعمت آباد خط سه مترو پایتخت افزود: چرا باید خودروهایی که 20 سال از عمر آن ها گذشته وارد شهر تهران شوند. 
وی با اشاره به اینکه این خودروها اجازه تردد در جاده را ندارند تصریح کرد: اتوبوس ها و کامیون های فرسوده با بیش از 20 سال عمر به راحتی به عنوان سرویس در پایتخت تردد می کنند. 
قالیباف اظهار کرد: برای جلوگیری از فعالیت این خودروها به چه زیرساخت هایی نیاز داریم که این قانون را اجرا نمی کنیم. 
وی با انتقاد از تردد خودروهای کاربراتوری و موتورسیکلت هایی با بیش از هشت سال عمر خاطرنشان کرد: تردد این خودروها آلودگی زیادی تولید می کند در حالی که در قانون پیش بینی های لازم برای جلوگیری از فعالیت این وسایل درنظر گرفته شده است. 
شهردار تهران با اشاره به اینکه باید برای آلودگی هوای پایتخت تصمیمات جدی گرفته شود تاکید کرد: چرا قانونی که در ارتباط مستقیم با جان مردم است اجرا نمی شود؟ 
شهردار تهران با تاکید بر اینکه شهر نباید جولانگاه خودروهای با عمر 20 تا 30 ساله باشد اظهار کرد: شهرداری تهران از هیچ اقدامی برای کاهش آلودگی هوا فروگذار نخواهد کرد. 
وی با بیان اینکه یک موتورسیکلت غیراستاندارد به اندازه 15 ماشین آلودگی تولید می کند گفت: در شرایطی که تعداد این موتورسیکلت ها زیاد است چه باید کرد؟ 

* مترو تهران یکی از ارزان ترین متروهای دنیاست 
قالیباف در ادامه با اشاره به اینکه کاهش آلودگی هوا یکی از دلایل اصلی در اولویت قرار گرفتن توسعه مترو است افزود: امروز با تمام مشکلات مالی و رکود اقتصادی، پروژه مترو به سرعت در حال انجام است. 
وی با بیان اینکه مترو پایتخت در مقیاس بین المللی از نظر کمی و کیفی مورد توجه است خاطرنشان کرد: در حال حاضر مترو تهران یکی از ارزان ترین و با کیفیت ترین متروهای دنیاست. 
شهردار تهران اظهار کرد: امیدواریم با توسعه اتوبوس های تندرو در مناطق جنوب پایتخت بخش عمده ای از مشکلات حمل و نقل مردم این مناطق برطرف شود. 
قالیباف ابراز امیدواری کرد تا سال 96 هفت خط مترو پایتخت به طور کامل به بهره برداری برسند. 

* از کوچکترین خطای صورت گرفته نسبت به بیت المال گذشت نمی کنم 
شهردار تهران همچنین با بیان اینکه شهرداری تهران انتقادات بجا و صحیح را می پذیرد گفت: اگر با نیت خالصانه کار کنیم حرف های بی منطق در ذهن مردم نمی نشیند. 
وی با اشاره به اینکه نگران نیستیم چه کسی چه حرفی می زند افزود: نیت خالصانه ضمانت کننده کارها و اقدامات در راستای خدمت به مردم است. 
قالیباف تاکید کرد: با اطمینان به مردم می گویم کارهای مالی و پولی در شهرداری تهران در مسیر درست پیش می رود. 
وی با بیان اینکه کارهای مالی شهرداری زیر نظر حسابرسان انجام و کوچکترین خطا مشخص می شود خاطرنشان کرد: در صورتی که مراجع ذیصلاح تشخیص دهند، از ذره ای خطا نسبت به بیت المال گذشت نمی کنم. 
نود و پنجمین ایستگاه مترو پایتخت واقع درنعمت آباد روز دوشنبه در آیینی با حضور شهردار تهران، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران شهری به بهره برداری رسید. 
خط سه مترو پایتخت به طول 37 کیلومتر، طولانی ترین خط مترو خاورمیانه است که ظرفیت جابه جایی مسافر در ناوگان متروی تهران را یک میلیون نفر افزایش خواهد داد. 
این خط دارای 26 ایستگاه است که تاکنون 17 مورد آن به بهره برداری رسیده است. 
به گزارش ایرنا ,سر فاصله حرکت قطارها در خط سه مترو تا بهره برداری از کل مسیر 15دقیقه است. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا