نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پایان کابوس همه گیری ابولا

سازمان بهداشت جهانی (WHO) در بیانیه ای رسمی اعلام کرد : همه گیری و اپیدمی ویروس مرگبار ابولا در کشور سیرالئون که یکی از مراکز اصلی انتشار این ویروس محسوب می شد ، متوقف شده است .  این بیانیه در پی انجام مطالعه و قرنطینه 42 روزه ای انجام شده که حداکثر مدت زمان دوره نهفتگی ویروس ابولا در بدن انسان است و طی این مدت هیچ نشانه جدید از انتشار این بیماری و مورد جدید ابتلا به ابولا ثبت نشد .

در پی انجام مطالعه و قرنطینه 42 روزه انجام شده که حداکثر مدت زمان دوره نهفتگی ویروس ابولا در بدن انسان است مشخص شد که همه گیری  ویروس ابولا متوقف شده  و طی این مدت هیچ نشانه جدید از انتشار این بیماری و مورد جدید ابتلا به ابولا ثبت نشد .

در همین زمینه دکتر آندرس نورد استورم Dr Anders Nordstrom نماینده ویژه سازمان بهداشت جهانی در سیرالئون اعلام کرد : " این موضوع بسیار مهم است زیرا سیرالئون نخستین کشوری است که در آن ابتلا مشاهده شد . از ماه می سال 2014 که نخستین فرد مبتلا به ابولا شناسائی شد تا کنون 8 هزار و 704 نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شدند که از این تعداد 3 هزار و 598 نفر در گذشتند . متاسفانه 221 نفر از این کشته شدگان را پزشکان و نیروهای امداد تشکیل می داد . امروز ما باید به یاد این افراد فداکار باشیم . "

لازم به توضیح است که این کشور هم اکنون وارد یک دوره 90 روزه افزایش نظارت شده است و سازمان بهداشت جهانی در نظر دارد این نظارت را تا تاریخ پنجم فوریه سال 2016 میلادی ( برابر با شانزدهم بهمن ماه ) ادامه دهد .

سازمان بهداشت جهانی همچنین این مرحه را بسیار پر اهمیت دانسته و عبور از آن را برای تشخیص زود هنگام هر مورد جدید بیماری ابولا حیاتی دانست . گفتنی است در گزارش سازمان بهداشت جهانی همچنین به مقاومت مردم و دولت کشور سیرالئون در برابر این بیماری اشاره شده و آن را یک نقطه عطف مهم و تاریخی دانسته است .

منبع

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل