نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

سیناپرس بهترین جا برای نقدهای علمی منصفانه است

رئیس جهاد دانشگاهی در خصوص حضور پررنگ رسانه های جهاد دانشگاهی در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات وتاثیر رسانه ها در پیشبرد اهداف جهاد دانشگاهی گفت:وجود رسانه ها باعث  فرهنگ سازی است. جهاد سازمانی است که باید در تمامی جهات فرهنگ سازی کند.

وی عنوان کرد: خبرگزاری سیناپرس یک بحث فرهنگ سازی در بحث علم و فناوری بود اما ما هیچ وقت نخواستیم که به طور مشخص از رسانه های مان در زمینه توسعه اهداف جهاد دانشگاهی استفاده کنیم.چرا که فکر می کنم  یک رسانه باید رسالت و اهداف خودش را دنبال کند و ما نیز در جهاد سعی کردیم برخورد با رسانه هایمان مانند رفتار با دیگر ارگان های جهاد باشد. بنابراین بیش از همه تلاش می کنیم رسانه ما نقش خودش را در جاهای مختلف ایفا کند.ولی همین که جهاد دانشگاهی می تواند چند رسانه موفق را درکشورایجاد کند،در نهایت برای پیشبرد سایر اهداف جهاد می تواند موثر باشد.

دکتر طیبی درباره نقش رسانه های علمی به خصوص خبرگزاری علم و فرهنگ در ترویج علم  جامعه گفت:به هرحال رسانه ای به طور کاملا تخصصی در حوزه علمی وفناوری نداشتیم ؛اما طبق آماری که نشان می دهد روز به روز بازدید از سایت خبرگزاری سیناپرس بیشتر می شود، نشان توجه به اهمیت سیناپرس است.

رئیس جهاد دانشگاهی همچنین عنوان کرد: نکته مهمی که باید در اینجا توصیه کنیم، بیشتر پرداختن به تحلیل مشکلات در حوزه علم وفناوری است.زیرا ما تولید علم در کشور را به شکل مناسبی داریم و هرروز آمار تولید علم در قالب مقاله در حال رشد است، اگرچه به کیفیت مقالاتمان ایراداتی  وارد می شود.

دکتر طیبی افزود: متاسفانه تبدیل علم به فناوری به روانی در کشور انجام نمی شود و این حاکی از آن است که نظام ملی نوآوری ما دچار مشکل است ؛ بنابراین سیناپرس به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه علم و فناوری باید با متخصصین مختلف و صاحب نظران این حوزه صحبت کند تا به حل این مشکل کمک کند.

وی گفت: در واقع این مهم احساس می شود که در نظام ملی نوآوری سیاست گذاری ها به خوبی انجام می شود اما تبدیل این سیاست گذاری به برنامه ریزی اجرایی نمی شود یا در حوزه اجرا تقسیم مسئولیت به درستی انجام نشده است.

طیبی تصریح  کرد: در دولت باید معلوم شود که متولی تولید علم کیست؟ وزات علوم ، وزارت بهداشت یا معاونت علمی و فناوری متولی است ؟ بنابراین باید معلوم  شود متولی  تولید علم و فناری و تجاری سازی کیست؟

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: به عقیده من که سالها در جهاد دانشگاهی خدمت کرده ام، فناوری یک کار فرا وزارتخانه ای است و باید به معاونت علمی و فناوری که بهترین مقام برای تجاری سازی است این مسئولیت سپرده شود به شرطی  که وزارتخانه های دیگر نیز در این راستای کمک کنند.

دکتر حمیدرضا طیبی درپایان بازدید از غرفه خبرگزاری سیناپرس تصریح کرد: اینها مسائلی است که باید درست و منصفانه نقد شود و سیناپرس بهترین جا برای  نقدهای علمی منصفانه است، زیرا خبرگزاری سیناپرس برداشت سیاسی ندارد و اگر نقد تند باشد، ایراد برآن وارد نیست.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل