نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آموزش مبانی زیست محیطی اقدامی بنیادین در راستای اجلاس جهانی توسعه پایدار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، مهناز مظاهری افزود: نخستین کارگاه ' آموزش مبانی محیط زیستی' برای دانشجویان رشته پیش دبستانی در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، دوشنبه – 18 آبان – برگزار می شود.
وی اظهار کرد: هدف از برگزاری این کارگاه، آموزش مبانی و تعاریف پایه ای محیط زیست به مربیان مهدهای کودک و پیش دبستانی برای انتقال این مفاهیم به کودکان با گروه سنی چهار تا شش سال به زبانی کودکانه است. 
معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه این طرح پژوهشی ملی توسط اساتید در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اجرا می شود، افزود : تداوم و استمرار این طرح، مختص یک شخص، سازمان یا دانشگاهی نیست بلکه اطلاعات محیط زیستی از طریق دانشجویان و فارغ التحصیلان آموزش دیده، به مربیان دیگر و کودکان پیش از دبستان منتقل می شود.
مظاهری یکی دیگر از ویژگی های اجرای این طرح را بنیادی و کشوری خواند و گفت: این طرح برای کودکان سنین چهار تا شش ساله اجرا می شود تا این کودکان بتوانند ' حفاظت از محیط زیست ' را به عنوان ارزش تلقی کنند و فرهنگ آن در این نسل نهادینه شود، تا بتوان به آینده کشور به لحاظ توجه به حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی و جایگاه حیاتی آن در تحقق اهداف توسعه پایدار، امیدوار بود.
وی تصریح کرد: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به عنوان نخستین دانشگاه کشور با اجرای این طرح و برنامه آموزشی، اشاعه نگرش و فهم اکولوژیک و سواد محیط زیست را از طریق تربیت معلمان و تسهیل گران طبق استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری می کند. 
وی در ادامه به مشارکت سازمان حفاظت محیط زیست در برگزاری کارگاه آموزشی مربوطه را در ارائه مطالب علمی، تخصصی، انتخاب اساتید و کارشناسان محیط زیست و سازمانهای غیردولتی فعال در زمینه مسایل محیط زیستی، اشاره کرد و گفت: در فاز اول، 32 ساعت کارگاه آموزشی توسط اساتید و صاحبنظران محیط زیست برای دانشجویان رشته رشد و پرورش کودکان پیش از دبستان و مربیان برگزار می شود.
به گفته مظاهری، اجرای این طرح در راستای تحقق مفاد دستور کار (21) اجلاس جهانی توسعه پایدار و تعهدات جمهوری اسلامی ایران به معاهدات بین المللی است، چرا که تربیت آموزشگران و تسهیلگران برای حفاظت محیط زیست و آموزش جوانان و زنان برای مشارکت در برنامه های محیط زیستی، همواره مورد تاکید مجامع بین المللی است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل