نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

حمایت از محصولات کاربردی از برنامه های اصلی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات است

دکترمحمد خوانساری در مراسم انعقاد تفاهم نامه پژوهشگاه و صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک با اشاره به سابقه 44 ساله پژوهشگاه اشاره کرد و افزود: این مرکز در مقاطع مختلف به ایفای نقش و فعالیت در فناوری های نوین و بومی سازی فناوری های مرتبط با حوزه ICT پرداخته است.
دکتر علی وحدت رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل صحا نیر در این مراسم، نقش و جایگاه پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات را در تعیین اولویت های حوزه ICT زیربنایی و لازم دانست و خواستار توجه ویژه به این بخش شد.
وحدت بیان کرد: انتظار ما از پژوهشگاه این است که اولویت ها و سیاست های صنعت ICT را مشخص و در توزیع مناسب تسهیلات صحا مشارکت جدی داشته باشد.
تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) با هدف توسعه همه جانبه صنایع الکترونیک کشور منعقد شد.
به گزارش ایرنا از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، این تفاهم نامه در راستای تحقق اهداف مقرر در سند چشم انداز، سیاست های کلی علم و فناوری و اقتصاد مقاومتی مبنی بر تقویت اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع و خدمات مبتنی بر علوم و فناوری های جدید منعقد شده است. 
بنابراین گزارش، مشارکت در شناخت اولویت های حمایتی، فرصت های سرمایه گذاری، زمینه های مناسب صادراتی و جذب سرمایه گذاری خارجی و مرتبط با حوزه نیازها و فعالیت های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ همکاری با هدف تبدیل ایده های فناوری و کارآفرینی به محصول یا خدمت، تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی، رشد سریع بنگاه های نوپا و فناور مورد حمایت پژوهشگاه طبق سیاست گذاری مشترک؛ همکاری در زمینه توسعه بنگاه های فعال به ویژه با موضوع گسترش فعالیت های تحقیق و توسعه و ارائه محصولات جدید، آموزش های تخصصی، کسب بازارهای جدید و بازارهای خارجی از طریق شرکت در نمایشگاه و همایش های خارجی؛ همکاری در زمینه انتقال فناوری، ایجاد سرمایه گذاری های مشترک (J.V.) و تعاملات بین المللی از سوی بنگاه های فعال بخش خصوصی از جمله موضوعات این تفاهم نامه به شمار می رود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل