راز موفق‌بودن شرکت‌های اسپین- اوت

دانشمندان دانشگاه Toronto Scarborough و مدرسه مدیریت روتمان دریافته‌اند توانایی موسس یک شرکت برای جذب‌کردن تیمی مجرب و بزرگ از همکاران خود میزان موفقیت شرکت جدید را تعیین می‌کند.

ویژگی شخصیتی فرد موسس شرکت اسپین-اوت مهم است اما آن‌چه بیشتر حائز اهمیت است توانایی او در آوردن تیمی باتجربه و بزرگ با خود است و هر چه این تیم بزرگ‌تر باشد، احتمال موفقیت شرکت بیشتر است.

اسپین-اوت‌ها شرکت‌های استارت‌آپی هستند که توسط کارمندان و زمانی شکل می‌گیرند که آن‌ها سازمانی را برای تاسیس شرکت دیگر در همان صنعت ترک می‌کنند.

دانشمندان در تحقیق جدید خود تاثیر موسس و ارزش تیمی که او با خود می‌برد را در میزان عملکرد شرکت‌ جدید به طور جداگانه بررسی کردند و متوجه شدند این دو مولفه بسیار به یکدیگر نزدیک‌اند.

دانشمندان به همراه محققانی از دانشگاه‌های اوهایو، مریلند و ویسکانسین از داده‌های کارفرمایان امریکایی در صنعت خدمات قانونی استفاده کردند تا الگوی اسپین‌-اوت‌ها را بررسی کنند. در صنعت خدمات قانونی ایالات متحده کارمندان می‌توانند هر زمانی که می‌خواهند شرکت رقیب را تاسیس و سازمان را ترک کنند.

دانشمندان توانستند وکلای با دستمزد بالا را که می‌توانستند شرکت جدیدی را تاسیس کنند، رهگیری کنند؛ داده‌های آن‌ها درباره کسانی بود که همراه با این وکلا سازمان را ترک کرده بودند و این که چنین افرادی چه مدت با شرکت والد کار کرده بودند. در نهایت محققان توانستند چگونگی عملکرد شرکت جدید را از لحاظ درآمدی رهگیری کنند.

نتایج نشان داد شرکت‌های جدید زمانی که موسس دارای عملکرد بالا قادر بود تیمی مجرب از همکاران سابق را با خود ببرد، بهترین عملکرد را داشت.

در واقع، زمانی که این فرد کارمندان مجربی داشته باشد که برای مدت طولانی با یکدیگر کار کرده‌اند، توانایی شروع سریع و عملکرد بی‌دردسر افزایش می‌یابد.

این پژوهش در Academy of Management Journal منتشر خواهد شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا