نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دهمین کنگره انکولوژی کشور از 20 آبان گشایش می یابد

 عضو هیات مدیره انجمن رادیوتراپی انکولوژی روز پنجشنبه در نشست خبری به تشریح جزییات برگزاری دهمین دوره کنگره سالانه کلینیکال انکولوژی پرداخت و گفت: همایش امسال با محوریت سرطان های ژنیکولوژیک (سرطان های ویژه زنان)، پستان و سر و گردن تدارک یافته است زیرا درحال حاضر شناسایی و درمان این نوع سرطان ها با پیچیدگی های بیشتری روبه رو است. 
دکتر حسین فودازی از حضور متخصصانی از کشورهای آمریکا، اسپانیا و آلمان در کنار متخصصان ایرانی در این همایش خبر داد. 
وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش سالانه به تبادل اطلاعات، محدود نمی شود افزود: در این همایش علاوه بر سخنرانی های علمی، برگزاری چندین کارگاه های آموزشی درباره جدیدترین روش های موثر جراحی، رادیو تراپی و شیمی درمانی پیش بینی شده است و رشته های وابسته به درمان سرطان همچون پرستاری و توانبخشی را نیز درگیر این موضوعات خواهیم کرد تا جامعه هدف بزرگتری را پوشش دهیم. 
این متخصص رادیوتراپی (پرتو درمانی) با تاکید براینکه سرطان یک بیماری لاعلاج نیست بلکه درمان دشواری دارد، گفت: معتقدیم با توجه به مباحث مختلف همچون اقتصاد سلامت در کشور، پیشگیری و تشخیص سریع و درمان به موقع سرطان، نقش مهمی در انجام موثرترین درمان با کمترین هزینه خواهد داشت. 
وی در نقش تاثیرگذار دولت در تامین سلامت شهروندان را یادآور شد و گفت: سرطان در همه کشورها یک بیماری گران محسوب می شود و دولت ها با توجه به اصل حاکمیتی خود، تمام یا بخش بسیار زیادی از هزینه های درمان بیماران سرطانی را عهده دار می شوند.
این مسئول با بیان اینکه در ایران با وجود اجرای طرح تحول سلامت و تعهد بیمه ها برای تامین هزینه درمان اینگونه بیماران، هنوز مشکلاتی مشاهده می شود، افزود: پرداختی های شرکت های بیمه در این زمینه با تاخیر زیادی همراه است. 

**نیاز به 6 هزار تخت سرپایی جدید برای درمان بیماران سرطانی 
فودازی در ادامه پیش بینی زیرساختها در تمام بخش ها به ویژه سلامت و درمان را یک ضرورت اساسی دانست و گفت: براساس مطالعه انجام گرفته در اداره ثبت سرطان انجمن انکولوژی، نیازمند 6 هزار تخت سرپایی جدید هستیم تا درمان سرطان در کشور به روز شود و بیماری در فهرست انتظار نداشته باشیم. 
عضو هیات مدیره انجمن رادیوتراپی انکولوژی در ادامه ابراز امیدواری کرد که با حل مسائل تعرفه ای و ارتقای خدمات تشخیصی و درمانی، مشکلات بیماران مبتلا به سرطان تا حدی مرتفع شود. 
به گزارش ایرنا، براساس اعلام هیات مدیره انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران، یازدهمین دوره همایش کلینیکال انکولوژی سال آینده در تهران برگزار خواهد شد. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل