رکوردشکنی در پیاده روی روباتها

روبات جدیدی که در چین ساخته و مورد آزمایش قرار گرفته است Xingzhe No.1 نام دارد. دانشمندان چینی به تازگی این روبات را در سالن مسطح ورزشی مورد آزمایش قرار داده اند. در این آزمایش هیجان انگیز که البته 54 ساعت به طول انجامید روبات توانست تا پیش از خالی شدن شارژ باتری، 360 هزار قدم بردارد. اندازه گیری های دقیقی که در این آزمایش صورت گرفته نشان می دهد این روبات در پیاده روی که بیش از دو روز به طول انجامید 133 کیلومتر حرکت کرده است.

دانشمندان چینی روباتی را مورد آزمایش قرار داده اند که با یک بار شارژ کامل باتری 133 کیلومتر راهپیمایی می کند. این نوآوری گذشته از آنکه هیجانی خاص به همراه داشته، رکوردی تازه در دنیای سیستم های روباتیکی برجای گذاشته است.

روبات در این مدت مسیر ساده ای را بارها و بارها طی کرد و این درحالی بود که با استفاده از دستگاههای نظارتی پیشرفته به خوبی کنترل می شد. حالا روبات Xingzhe No.1 باید منتظر ثبت شدن نامش در کتاب رکوردهای جهانی باشد، اتفاقی که به نظر می رسد کمتر کسی به آن فکر می کرده است. در واقع مسافتی که این روبات طی کرده طولانی ترین مسیری است که یک روبات چهارپا توانسته بدون مشکلی آن را طی کند.

تا پیش از این رکورد یادشده در اختیار روبات Ranger ساخت محققان دانشگاه کورنل آمریکا قرار داشت، روباتی که اندکی بیش از 64 کیلومتر را در مدت 31 ساعت طی کرد و سپس شارژ باتری هایش به اتمام رسید.

اگرچه این دو روبات برای استفاده در دنیای واقعی طراحی نشده و گذشته از آن کاربردی نیز در این خصوص نخواهند داشت اما دانشمندان درسهای زیادی از این دو پروژه موفقیت آمیز گرفته اند.

آنها با آزمایش چنین روباتهایی بر دانش خود در زمینه سیستم های روباتیکی، ساختار حرکتی آنها و باتری متناسب با ابعادشان می افزایند.