فرهنگ تجویز و مصرف منطقی دارو باید در کشور نهادینه شود

دکتر محمد رضا صابری روز چهارشنبه در کنگره بین المللی کیفیت، ایمنی، تجویز و مصرف منطقی دارو افزود: هم اکنون مصرف بالا و تجویز غیر منطقی دارو و همچنین مصرف خودسرانه از چالش های مهم حوزه دارو در کشور به شمار می رود که بار اقتصادی زیادی را دارد.
دبیر علمی کنگره بین المللی کیفیت، ایمنی، تجویز و مصرف منطقی دارو نیز در این همایش اظهار کرد: از میان مقالات رسیده به این کنگره، 148 مقاله پذیرفته شده و در طول سه روز برگزاری کنگره 10 عنوان به صورت سخنرانی و بقیه در قالب پوستر ارائه می شود.
دکتر امیر هوشنگ محمد پور تصریح کرد: در مدت زمان برگزاری این کنگره، کارگاههای تخصصی شامل تجویز منطقی دارو در بیماری های تنفسی، تجویز منطقی دارو در بیماریهای قلب و عروق، تجویز منطقی دارو در برخی بیماریهای عفونی، تجویز منطقی دارو در بیماریهای شایع روانپزشکی، تجویز منطقی دارو در بیماریهای شایع پوستی و تجویز منطقی دارو در بیماریهای زنان برگزار می شود.
این کنگره با حضور بیش از 400 نفر از متخصصان و داروسازان کشور و سخنرانانی از کشور های آمریکا و هلند در محورهای کارآزمایی بالینی، ایمنی تجویز و مصرف دارو ، ارزیابی تجویز و مصرف دارو، اقتصاد تجویز دارو ، فارماکوکینتیک بالینی، اپیدمیولوژی تجویز و مصرف دارو ، فارماکوویژیلانس ، درمانهای دارویی جدید بیماریها از امروز در مشهد آغاز شده و تا 15 آبان نیز ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، این کنگره روزهای آینده نیز با حضور برخی از مسئولان وزارت بهداشت در مشهد دنبال می شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا