ارایه مدل اقتصادی برای جویشگرهای بومی ضروری است

 خسرو سلجوقی در بیستمین نشست شورای راهبری جویشگر بومی با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد لزوم برخورداری جویشگرهای بومی از مدل اقتصادی در آیین راه اندازی رسمی جویشگر پارسی جو، خواستار ارایه مدل و الگوی اقتصادی از طرف تمام جویشگرها شد.
در ادامه این نشست، سیاست ها و نقشه راه پیشنهادی برای توسعه اکوسیستم کسب و کار طرح جویشگر بومی، توسط یکی از کارشناسان طرح جویشگر بومی برای اعضای شورا تشریح شد.
همچنین ایوب محمدیان، سیاستگذاری جویشگر بومی را شامل راه اندازی، ایجاد فضای رقابتی و ایجاد یک شرکت جویشگر قدرتمند خواند و گفت: نقشه راه پیشنهادی توسعه اکوسیستم طرح جویشگر بومی در سه فاز شامل حمایت از بازار و ایجاد فضای رقابتی در طرح جویشگر در راستای توسعه یک صنعت جدید، حمایت از توسعه همکاری میان بازیگران اصلی طرح جویشگر و حمایت از ایجاد یک شرکت هولدینگ یا مادر در این طرح در راستای الزام ماموریتی برای ایجاد جویشگر بومی با مشارکت دولت پیش بینی شده است. 
پس از بررسی این طرح توسط حاضران در نشست، مدل های متفاوتی پیشنهاد و مقرر شد با انجام آسیب شناسی از وضع موجود و طراحی جزیی تر مدل، در نشست آینده شورا مجدد ارایه شود.
در بخش پایانی این نشست نیز مدیران و کارشناسان جویشگر یوز طرح تجاری خود را برای اعضای شورا ارایه کردند که پس از بررسی آن توسط حاضران در نشست، مقرر شد در نشست آینده شورا این طرح تکمیل و دوباره ارایه شود.
با توجه به حجم روزافزون طراحی و راه اندازی وب سایت های مختلف، نیاز به دست یابی به مرکزی به منظور شناسایی محتوای این پایگاه ها برای استفاده بهتر و بیشتر کاربران وب، امر مهمی به شمار می آید. در این میان، موتورهای جستجو برای سهولت دسترسی کاربران به مطالب موجود در وب سایت ها راه اندازی می شوند.
در واقع بدون موتورهای جستجو، قادر نخواهیم بود از به روزرسانی های سایت های وب اطلاع کسب کنیم و نیازهای پژوهشی، آموزشی، تجاری و خبری خود را پوشش دهیم. بر این اساس، راه اندازی اجرای طرح جویشگر بومی در ایران با نظارت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز شده است. 
به گزارش ایرنا از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، علاقمندان برای آگاهی از تمام اطلاعات مربوط به طرح جویشگر بومی می توانند به پایگاه اینترنتی این طرح به نشانی www.didras.ir مراجعه کنند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا