نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اعطای جایزه بین‌المللی «اخلاق در علم» ابن‌سینا به دانشمند پاکستانی

 مراسم اعطای جایزه ابن سینا در زمینه اخلاق در علم با حضور دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ایرینا بوکوا مدیرکل سازمان یونسکو و دکتر احمد جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان یونسکو در مقر این سازمان در پاریس برگزار و این جایزه به پروفسور زبتاخان شینواری از کشور پاکستان اعطا می‌شود.

بر اساس این گزارش، پروفسور زبتاخان شینواری، رئیس فرهنگستان علوم پاکستان و رئیس دپارتمان بیوتکنولوژی «قیدی اعظم» دانشگاه اسلام آباد و متخصص در حوزه کشاورزی و گیاه‌شناسی است. وی خدمات شایسته‌ای را در مرکز ملی تحقیقات کشاورزی پاکستان و همچنین موزه تاریخ طبیعی این کشور انجام داده و از استادان برجسته دانشگاه علم و تکنولوژی «کوهات» پاکستان است.

جایزه ابن‌سینا برای اخلاق در علم که هر دو سال یک بار اعطا می‌شود، از سال 2003، به ابتکار جمهوری اسلامی ایران و همکاری سازمان تربیتی، علمی و فرهنگی و آموزشی ملل متحد «یونسکو» آغاز شده است. این جایزه به فعالیت‌های افراد و گروه‌هایی تعلق می‌گیرد که در زمینه اخلاق در علم و فناوری موفق به پژوهش‌های علمی ارزشمند شده باشند.

هدف از اعطای این جایزه نشان دادن اهمیت اخلاق در علم، کمک به تفکر عمیق درباره این مساله و جلب توجه محافل علمی، دانشمندان و افکار عمومی نسبت به آن است. این جایزه به ویژه برای بزرگداشت دانشمندان جوان، کمک به شناسایی‌شان به خاطر کاری که کرده‌اند و مطرح کردن‌شان در سطح بین‌المللی تقدیم می‌شود.

بر اساس این گزارش، این جایزه شامل یک مدال طلای ابن‌سینا همراه با یک گواهی، ده هزار دلار و یک هفته سفر علمی به ایران شامل ایراد سخنرانی و معرفی و آشنایی با گروه‌های دانشگاهی است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل