نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آغاز به کار پایگاه فضائی ووستوچنی

عملیات ساخت پایگاه فضائی جدید روسیه با نام ووستوچنی Vostochny  ( که در زبان روسی به معنی خاوری یا شرقی است ) ، در منطقه آمور پیگیری شده و مقامات روسی اعلام کرده اند این پروژه تا پایان سال جاری میلادی به اتمام خواهد رسید .  نخست وزیر روسیه در این زمینه تصریح کرد : " بر اساس دستورات رسمی بالاترین مقام اجرائی کشور ، عملیات ساخت این مرکز سرعت گرفته و باید تا پایان سال جاری میلادی به اتمام برسد . البته باید در نظر داشت که آزمایش برخی تجهیزات نیاز به زمان داشته و این موضوع کمی روند کار را کند می کند . "

نخستین سکوهای پرتاب این مرکز فضائی برای پرتاب راکت های سبک و متوسط استفاده خواهد شد .  از سوی دیگر عملیات ساخت سکوهای پرتاب راکت های سنگین و فوق سنگینی که ماموریت های راکت های ماهواره بر انگارا را بر عهده خواهد گرفت تا سال 2018 به پایان می رسد .

نخست وزیر روسیه در ادامه توضیحات خود درباره نخستین پایگاه فضائی غیر نظامی روسیه اعلام کرد : " پایان سال 2015 میلادی ، زما نهائی در نظر گرفته شده برای پایان پروژه است و عملیات ساختمانی این مجموعه تا این تاریخ باید تمام شده باشد . "

وی با اعلام این موضوع که تعیین تصمیم جهت انجام نخستین عملیات پرتاب راکت از مرکز فضائی ووستوچنی در حیطه کمیته دولتی مربوط به این پایگاه است ، افزود : " تعیین زمان انجام نخستین عملیات فضائی در حیطه کاری مسئولان سیاسی نیست . "

بر اساس اطلاعات رسمی اعلام شده ، نخستین سکوهای پرتاب این مرکز فضائی برای پرتاب راکت های سبک و متوسط استفاده خواهد شد .  از سوی دیگر عملیات ساخت سکوهای پرتاب راکت های سنگین و فوق سنگینی که ماموریت های راکت های ماهواره بر انگارا را بر عهده خواهد گرفت تا سال 2018 به پایان می رسد .

پس از این روسیه در نظر دارد به تدریج و طی چهار سال ، راکت های نسل جدید انگارا را جایگزین راکت های قدیمی تر پروتون کرده و بر اساس پیش بینی های انجام شده توسط سازمان فضائی روسیه ، پایگاه فضائی ووستوچنی Vostochny توانائی اجرا و اعزام تمامی ماموریت های فضائی توسط راکت های مختلف ماهواره بر و فضاپیماهای گوناگون را خواهد داشت .

بر این اساس پیش بینی می شود این مرکز فضائی تا سال 2020 قادر به استفاده از تمامی ظرفیت های خود برای انجام ماموریت های فضائی باشد .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل