نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آغاز سمینار کشوری مشاوره ژنتیک و پیشگیری از معلولیت‌ها از امروز

سمینار کشوری مشاوره ژنتیک و پیشگیری از معلولیتها به همت و تلاش اساتید و محققین فعال در امر مشاوره ژنتیک با هدف ارائه آخرین دستاوردهای پایه و کاربردی برگزار می‌شود.

در حال حاضر 225 مرکز مشاوره ژنتیک در سراسر کشور زیر نظر سازمان بهزیستی کشور مشغول فعالیت هستند و برگزاری این سمینار و موارد مشابه نقش مهمی در اعتلای دانش پزشکان مراکز مشاوره و ارتقای کمی و کیفی برنامه پیشگیری از معلولیتهای ناشی از اختلالات ژنتیک در کشور خواهد داشت.

پیشگیری از معلولیتهای ناشی از اختلالات ژنتیک از اقدامات جدی در جهت سالم سازی نسل آینده و فرزندان این مرز و بوم محسوب می شود و مشاوره ژنتیک همواره به عنوان گامی مهم برای پیشگیری از معلولیت‌های ارثی به عنوان یکی از اولویتهای جامعه در حوزه سلامت مطرح است.

رییس سازمان بهزیستی کشور و رییس سازمان نظام پزشکی در این سمینار سخنرانی خواهند کرد و موضوعات محوری شامل تکنیک‌های جدید تشخیصی در ژنتیک، دیس مورفولوژی و اختلالات اسکلتال، جایگاه مشاوره ژنتیک در بیماریهای نوروژنتیک و جایگاه مشاوره ژنتیک در بیماریهای نوروماسکولار در این سمینار مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا،این سمینار دارای 5 تا 9 امتیاز بازآموزی برای متخصصان این حوزه است و در مجموعه فرهنگی تلاش واقع در خیابان ولیعصر(عج) برگزار می‌شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل