نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آغاز به کار شورای سیاستگذاری اعطای برچسب زیست محیطی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، این شورا برحسب دستور معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل و مسئولیت اجرای طرح به دفتر پژوهش و توسعه فناوری های محیط زیست واگذار شد. 
'صدرالدین علیپور ' مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و سرپرست دفتر پژوهش و توسعه فناوری های محیط زیست در این نشست گفت: افزایش توجه و اهمیت اقشار مختلف جامعه طی سال های اخیر به موضوع محیط زیست، همچنین توجه و علاقمندی تولید کنندگان و مصرف کنندگان به محصولات سبز منجر به شکل گیری این شورا شده است.
وی افزود: بر همین اساس، با بررسی سوابق و پیشینه این موضوع در سایر کشورها، نسبت به طرح پیشنهادات اجرایی برای انجام طرح برچسب زیست محیطی در کشور اقدام کردیم.
علیپور گفت: پس از تشکیل کارگروه های تخصصی، تهیه استانداردهای مربوطه و تعریف فرآیند اعطای برچسب زیست محیطی، لوگوی مشخصی برای این منظور طراحی و سپس چند محصول که از اولویت بیشتری برخوردار هستند، برای اجرای کار و پیاده سازی فرایند تعیین خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: انجام این مهم بدون همکاری و هماهنگی دستگاه های ذیربط اجرایی میسر نیست و سازمان حفاظت محیط زیست از تمام اعضای شورای سیاست گذاری درخواست دارد تا نهایت همکاری و مشارکت را در انجام این اقدام زیست محیطی که منتج به تولید محصولات سازگار با محیط زیست، مصرف کالاهای سبز و حضور موثر در تجارت های بین المللی است، داشته باشند. 
بنابراین گزارش، در ادامه جلسه، نمایندگان معاونت علمی و فناوری، سازمان ملی استاندارد، اتاق بازرگانی، سازمان توسعه تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان به ارائه نظرات و پیشنهادات خود برای اجرایی کردن طرح های مذکور پرداختند.
ارائه راهکارهای اجرایی و زمان بندی مشخص برای انجام فعالیت ها، تعیین مسئولیت هر یک از دستگاه ها و ادامه فعالیت شورای سیاستگذاری اعطای برچسب زیست محیطی از جمله دستورهای جلسه آینده این شورا است.
نخستین جلسه شورای سیاستگذاری اعطای برچسب زیست محیطی به کالاها و محصولات داخلی کشور صبح امروز – سه شنبه – با حضور نمایندگانی از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، سازمان ملی استاندارد، اتاق بازرگانی، سازمان توسعه تجارت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در محل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل