گسترش همکاری‌های علمی دانشگاه تهران با دانشگاه صنعتی مونیخ

 هیات دانشگاهی آلمان متشکل از دکتر «ولفگانگ آنتون هرمان» رئیس دانشگاه صنعتی مونیخ، دکتر «آلبرت هویبرگر» رئیس مؤسسه فنی میکروالکترونیک و فناوری اطلاعات دانشگاه ارلانگن نورنبرگ، دکتر «یوآخیم پوسِگا» رئیس امنیت فناوری اطلاعات دانشگاه پاساو و رایزن فرهنگی سفارت آلمان در تهران، عصر دوشنبه، 11 آبان ماه با دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار که با حضور دکتر محمدباقر قهرمانی، معاون بین‌الملل، دکتر حمید پزشک، رئیس پردیس علوم، دکتر محمود کمره‌ای، رئیس پردیس دانشکده‌های فنی، دکتر تهمورث حسنقلی پور، رئیس دانشکده مدیریت و عبدالمجید اسکندری، مدیرکل برنامه‌ریزی و همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه تهران برگزار شد، دکتر نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران با اشاره به بازدید قبلی خود از دانشگاه صنعتی مونیخ و دیگر دانشگاه‌های آلمان، علاقه‌مندی دانشگاه تهران را به همکاری با دانشگاه‌های مذکور در زمینه‌های مختلف از جمله اجرای برنامه مدرک مشترک اعلام کرد.

دکتر «ولفگانگ آنتون هرمان»، رئیس دانشگاه صنعتی مونیخ نیز ضمن تائید نظر رئیس دانشگاه تهران، آمادگی خود را در زمینه همکاری در رشته‌های مختلف به‌ ویژه آب و علوم فنی و مهندسی اعلام کرد.

وی افزود: دیدار از ایران، هم به‌ دلیل فضای ایجاد شده بعد از برجام و هم بین‌المللی شدن برنامه‌ها در دانشگاه‌های آلمان انجام می‌گیرد و امیدواریم که با اجرای برجام، بتوانیم توافقات علمی خود را بدون مشکل عملی کنیم.

دکتر «ولفگانگ آنتون هرمان» تصریح کرد: من همواره معتقد هستم که همکاری‌های علمی باید از سیاست ‌دور باشد و کار خود را مستقل انجام دهد؛ زیرا این تعاملات علمی به صلح و دوستی و همکاری بین‌المللی کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، دکتر «یوآخیم پوسگاه» از دانشگاه پاساو نیز در این دیدار با اشاره به همکاری خود با مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران، از همکاری با دانشگاه تهران به عنوان یک دانشگاه برتر ایران اظهار خرسندی کرد.

بر اساس این گزارش، هیات دانشگاهی آلمان، بعد از دیدار و امضای یادداشت تفاهم همکاری جدید بین دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی مونیخ، از پردیس علوم و پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران بازدید کردند و در خصوص همکاری‌های مشترک به تبادل نظر پرداختند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا