همکاری غول دارویی جهان با آفریقای جنوبی برای تولید واکسن ذات الریه

 به گزارش ایرنا از رویترز، شرکت دارویی فایزر با موسسه آفریقایی بایوواک همکاری تازه ای را برای انتقال فناوری و تولید واکسن پنوموکوک آغاز کردند. پنوموکوک یکی از شایع ترین باکتری هایی است که منجر به ذات الریه می شود.نالدی پاندور، وزیر علم و فناوری آفریقای جنوبی اعلام کرد که این همکاری پنج ساله، برای تبادل مهارت و فناوری های لازم به منظور تولید واکسن 'Prevenar 13' در کیپ تاون شکل گرفته است. وی در ادامه گفت که هدف از این همکاری علاوه بر کاهش هزینه ها، امکان تولید واکسن در کیپ تاون است. با توجه به قیمت روز افزون واکسن، حدود 40 درصد از کل بودجه واکسن آفریقا صرف خریداری واکسن پنوموکوک می شود.

بر اساس این پروژه برآورد می شود که تا سال 2020 میلادی، آفریقا دیگر بهای واکسن را به دلار نپردازد و از واکسن تولید محلی برای تمام نوزادان استفاده کند. در حال حاضر دولت برای خریداری هر دوز واکسن حدود 13.36 دلار هزینه می کند؛ در حالیکه هر نوزاد به سه دوز ازدارو نیاز دارد.
به گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، ذات الریه یکی از مهمترین بیماری های عفونی است که عامل 15 درصد مرگ و میر کودکان زیر پنج سال محسوب می شود. در سال 2013 میلادی، حدود 935 هزار کودک زیر پنج سال بر اثر ذات الریه جان خود را از دست دادند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا