نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

روحیه کارآفرینی، راهی برای تحمل مشکلات اقتصادی

دانشمندان با بررسی میزان تاثیرات واردات چینی اخیر بر نیروی کار ایالات متحده دریافتند شهرهای دارای نرخ خوداشتغالی بالاتر،  کمتر از اثرات این تاثیر واردات چینی مانند رشد کم اشتغال ناشی در مقایسه با شهرهای دارای میزان پایین‌تر خوداشتغالی رنج بردند. محققان از خوداشتغالی به عنوان راهی برای ارزیابی کارآفرینی نسبی در این شهرها استفاده کردند.

در واقع شهرهای دارای افراد خوداشتغال و افراد کارآفرین بیشتر، بهتر توانستند با شوک‌های اقتصادی و اثرات مخرب کوتاه مدت واردات بر اقتصاد سازگار شوند. این شهرها در مقایسه با شهرهای دارای خوداشتغالی کمتر، بهتر توانستند با شوک اقتصادی برخورد کنند.

این یکی از مزیت‌های دیگری است که خوداشتغالی به همراه شبکه‌های اقتصادی قوی‌تر برای جوامع به ارمغان می‌آورد.

افرادی که خوداشتغال‌اند، در موقعیت بهتری برای تشخیص‌دادن تغییرات بازار و یافتن راه حل‌هایی هستند که می‌توانند از آن استفاده کنند. این افراد انعطاف‌پذیرتر و دارای سازگاری بالاتری هستند.

تفکر عام به این ایده باز می‌گردد که جوامع دارای اقتصادهای بزرگ و باثبات بهتر می‌توانند شوک اقتصادی را تحمل کنند. با این حال، در این پژوهش، جوامعی که دارای شرکت‌های بزرگ‌‍تر بودند نیز رشد کمی در دستمزدها، حقوق و اشتغال داشتند.

بسیاری از مردم فکر می‌کنند نوآوری در رشد اقتصادی ناشی از وجود شرکت‌های بزرگ‌تر است اما بر اساس یافته‌های جدید، این موضوع به طور عام صدق نمی‌کند.

در واقع، زمانی که جامعه‌ای دارای نیروی استخدام‌شده حقوق‌بگیر است، افراد مهارت‌های بسیار تخصصی دارند و ممکن است آمادگی تغییرات اقتصادی را نداشته باشند.

این پژوهش در مجله Small Business Economics منتشر شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل