پوشش های که از آب و آلودگی گریزان هستند

مهرداد مظلومی نیا، مجری طرح پوشش آبگریز و ضد لک نانو در گفت و گو با خبرنگار سیناپرس گفت: این پوشش جدیدترین نسل از تکنولوژی‌های نانو است که علاوه بر حفظ کیفیت لعاب چینی همراه با خواصی همانند شست و شوی آسان و سریع بدون نیاز به خشک کردن سطح،  تغییر نکردن رنگ سطح با مواد غذایی مانند خورش، مایع هایی مانند قهوه و چای را در پی دارد.

وی افزود: هم اکنون گل های ظروف چینی از فلزات سنگین مانند سرب و کادمیم ساخته شده اند که می توانند وارد مواد غذایی شوند اما اجرای این پوشش مانع از رهایش این فلزات سنگین شده و میزان عوارض آن را به حداقل می رساند.

وی اظهار کرد: ما برای اجرای این طرح آزمایش هایی با اسید، مواد غذایی و پیرو فسفات( جوهره و مادر تمام شوینده ها) و بیش از 20 بار شست و شو با ماشین صنعتی انجام داده ایم.

وی به مشکل های اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: متاسفانه استانداردی برای سنجش این پوشش به دلیل اینکه برای نخستین بار در جهان تولید شده است وجود نداشت به همین دلیل ما برای استاندارد سازی این نانو پوشش با مشکل مواجه بودیم. هم اکنون استانداردی برای این طرح تدوین شده است؛ این نانو پوشش تاییده اش را از موسسه های معتبر سازمان غذا و دارو دریافت کرده است.

مظلومی نیا تصریح کرد: همچنین  ما ضمن صرف هزینه های آزمایشگاهی زیاد برای صدور مجوز همراه با مشکل های فراوانی بودیم ؛ ما به دلیل آشنا نبودن مسوولان مراکز مربوطه با این طرح،هفته و  ماه ها پیگیر این موضوع بودیم.

وی بیان کرد: همچنین این پوشش آبگریز و ضد لک نانو می تواند در نمای ساختمان برای انواع سنگ، آجر، چوب، شیشه مورد استفاده قرار گیرد.

وی در پایان گفت: این طرح طی ماه های آتی وارد بازار خواهد شد.پیش بینی می شود طی چند ماه آینده نسل جدید این چینی ها نیز به کشورهای دیگر صادر شود.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا