نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مرمت آثار باستانی با چاپگر های سه بعدی

بر اساس گزارش های رسمی ، تیمی مشترک از پژوهشگران و دانشمندان باستان شناس در نظر دارند تا آثار و بقایای تاریخی باقی مانده در منطقه خاور میانه را با استفاده از تکنولوژی های مدرن روز به صورت سه بعدی تصویر برداری کرده و عملیات کامل مستند سازی و نقشه برداری از آن ها را به پایان برسانند . این عملیات گسترده با همکاری موسسه باستان شناسی دیجیتال Institute for Digital Archaeology که در قالب یک همکاری متعارف علمی بین دانشگاه های هاروارد و آکسفورد شکل گرفته است از یک سو و موزه  و بنیاد آینده دبی The Dubai Museum of the Future Foundation از سوی دیگر و تحت نظارت و کنترل و همکاری سازمان بین المللی یونسکو انجام خواهد شد .

در این پروژه بزرگ ، پژوهشگران در نظر دارند تا پایان سال 2015 میلادی ، بیش از یک میلیون تصویر دیجیتال از آثار تاریخی و میراث فرهنگی منطقه خاور میانه تهیه کنند . این اطلاعات به پژوهشگران امکان بازسازی و ترسیم فرم نخستین آثار باستانی و ابنیه تاریخی را به کمک پرینتر های سه بعدی خواهد داد .

در این پروژه بزرگ ، پژوهشگران در نظر دارند تا پایان سال 2015 میلادی ، بیش از یک میلیون تصویر دیجیتال از آثار تاریخی و میراث فرهنگی این منطقه تهیه کنند . این اطلاعات به پژوهشگران امکان بازسازی و ترسیم فرم نخستین آثار باستانی و ابنیه تاریخی را به کمک پرینتر های سه بعدی خواهد داد .

در همین زمینه محمد عبدالله القراوی از کارشناسان موزه  و بنیاد آینده دبی  اعلام کرد : " حفظ آثار باستانی و تاریخی به عنوان یک منبع الهام بخش جهت نو آوری و ساخت آینده بسیار اهمیت دارد . آن چه که ما امروز انجام می دهیم ، تلاش جهت خدمت به تاریخ بسیار غنی این منطقه و باز سازی دستاوردهای ارزشمند گذشته است . "

مترجم: فاطمه کردی

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل