نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

سرطان بالاترین اولویت تحقیقات جامعه پزشکی است

دکتر علی اصغر پیوندی در هشتمین کنفرانس منطقه ای سازمان پیشگیری از سرطان آسیا و اقیانوسیه (منطقه غرب آسیا) افزود:
سالانه حدود 14 میلیون نفر در جهان به سرطان مبتلا می شوند و این بیماری منجر به مرگ 8.2 میلیون نفر در جهان می شود.
وی اضافه کرد :سرطان یکی از مهمترین علل مرگ و میر در دنیاست و روند بروز و شیوع آن در جهان رو به افزایش است.
پیوندی افزود: با توجه به شیوع، مرگ و میر و هزینه های اقتصادی چشمگیر، در کنار دشواری یا فقدان روش درمانی، شناسایی راه های موثر پیشگیری، تشخیص زودرس و درمان موثر، سرطان ها در بالاترین اولویت تحقیقات جامعه پزشکی قرار گرفته اند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد:بر اساس شواهد و مستندات علمی، مهمترین عوامل خطرزای سرطان، ریشه در سبک زندگی و رفتارهای پرخطر دارند که اغلب قابل پیشگیری هستند.
پیوندی استعمال دخانیات، چاقی، کم تحرکی، تغذیه ناسالم، مصرف کم میوه و سبزیجات، مصرف الکل، آلودگی هوا، آلودگی های آب و غذا به سموم سرطان زا و عفونت های مزمن ویروسی (که عمدتا از طریق تماس های جنسی غیرایمن منتقل می شوند) را از جمله عوامل خطرزای اصلی در بروز انواع سرطان ها عنوان کرد.
وی افزود: استعمال دخانیات مهمترین عامل خطرزای سرطان است که 20 درصد مرگ های ناشی از سرطان را موجب می شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ادامه داد: تلاش جامعه علمی و متخصصان این حوزه برای افزایش آگاهی عمومی، جلب حمایت سیاستگذاران و همچنین ایجاد هماهنگی بین بخشی در راستای اصلاح سبک زندگی، کاهش رفتارهای پرخطر و مقابله با آلودگی آب، هوا و غذا، به منظور مقابله با سرطان اهمیت راهبردی دارد.
وی همچنین انجام مطالعات پایه و بالینی و تحقیقات بین رشته ای برای شناخت بهتر پاتوفیزیولوژی و یافتن راه های موثرتر و ارزان تر برای تشخیص زودرس و درمان سرطان را نیازمند سرمایه گذاری دانست.
پیوندی ضمن اعلام آمادگی و التزام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به حمایت از مطالعات علمی و همکاری های پژوهشی در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان گفت: اطمینان دارم انتشار آخرین یافته های علمی محققان و تبادل تجربیات ارزنده متخصصان در این کنگره، زمینه ساز همکاری های بیشتر برای توسعه تحقیقات دراین حوزه خواهد بود و دستاوردهای ارزنده ای برای درمان بیماران و ارتقای سلامت و کیفیت زندگی افراد جامعه ما در پی خواهد داشت.
به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، هشتمین کنگره بین المللی ثبت سرطان و زیرساخت های برنامه جامع کنترل سرطان، آسیا و اقیانوسیه در روزهای 10 تا 12 آبان ماه در تالار امام خمینی(ره) دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در حال برگزاری است. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل