نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اجرای طرح ارائه اینترنت بالونی در اندونزی

شرکت آلفابت ( الفبا ) که از شرکت های زیر مجموعه گوگل به شمار می رود در هفته گذشته قرارداد همکاری ویژه ای با سه شرکت پردازشگر مخابراتی در کشور اندونزی را به امضا رساند که بر اساس آن مناطق دوردست و محروم این کشور به کمک صدها بالون ویژه اینترنتی ، تحت پوشش شبکه جهانی اینترنت قرار خواهند گرفت . گفتنی است این پروژه ، بخشی از طرح ویژه پژوهشگران بخش گوگل ایکس در شرکت آلفابت به شمار می رود که هدف اصلی آن ها بررسی و مطالعه طرح های پیشگامانه و ایده های نوین از جمله خودروهای هوشمند بدون راننده است .

در همین زمینه سرگئی برین Sergey Brin از مدیران ارشد شرکت گوگل اعلام کرد : " عدم توانائی ارتباط با خویشاوندان و دوستان یا عدم امکان دسترسی افراد به سایر مردم جهان و پایگاه های اطلاعاتی مورد نیاز ، یک مشکل عمده محسوب می شود . "

در مراسم عقد این قرار داد ، یکی از نمونه های بالون مورد استفاده در این پروژه در پس زمینه طرفین مشارکت کننده در این طرح قرار داشته و طی این برنامه ؛ مایک کسیدی Mike Cassidy مدیریت ارشد پروژه اینترنت بالونی گوگل به همراه مدیران ارشد سه شرکت طرف قرار داد در اندونزی ، یعنی شرکت های ایندوست Indosat ، تلکامسل  Telkomsel و ایکس ال آکسیاتا XL Axiata شرکت داشتند .

گفتنی است کشور اندونزی با دارا بودن 255 میلیون نفر جمعیت ، چهارمین کشور پر جمعیت جهان محسوب شده و این موضوع در حالی است که دو سوم جمعیت این سرزمین به اینترنت دسترسی ندارند .

مایک کسیدی در توضیح عملکرد این سیستم اعلام کرد : " این فناوری پیشگامانه پیش از این در کشورهای برزیل ، نیوزلند و استرالیا مورد آزمایش قرار گرفته است و در حال حاضر پژوهشگران در تلاش برای رفع معایب و گسترش هر چه بیشتر آن هستند . "

این بالون ها که با نیروی باد حرکت می کنند بر خلاف دکل های مخابراتی ، در ارتفاع بالاتری قرار گرفته و حدودا در ارتفاع 20 کیلومتری از سطح زمین و در لایه جوی استراتوسفیر stratosphere حرکت می کنند که این موضوع سبب افزایش سطح قابلیت آن ها خواهد شد .  

این مدیر ارشد شرکت گوگل در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد : " در حال حاضر بیش از یک هزار بالون ارائه دهنده اینترنت در سطح جهان وجود داشته و مناطقی بالغ بر 20 میلیون کیلومتر مربع توسط آن ها تحت پوشش قرار دارد . برخی از این بالون ها بیش از بیست بار به دور زمین چرخیده اند . "

وی در ادامه توضیحات خود افزود :" بر اساس آمارهای رسمی سازمان ملل متحد ، در حال حاضر بیش از 4 میلیارد نفر در سراسر دنیا به اینترنت دسترسی نداشته و هر سال بر این آمار افزوده می شود . "

گفتنی است این بالون ها که با نیروی باد حرکت می کنند بر خلاف دکل های مخابراتی ، در ارتفاع بالاتری قرار گرفته و حدودا در ارتفاع 20 کیلومتری از سطح زمین و در لایه جوی استراتوسفیر stratosphere حرکت می کنند که این موضوع سبب افزایش سطح قابلیت آن ها خواهد شد .  

بر اساس اظهارات مدیران ارشد گوگل ، این شرکت در نظر دارد با استفاده از این تکنولوژی ، طی سال های آینده امکان دسترسی بیش از یک صد میلیون نفر در سراسر دنیا را به اینترنت فراهم کند .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل