آزمایش موفقیت آمیز باتری های لیتیوم اکسیژنه

سال ها از ساخت و تولید انبوه خودرو می گذرد و در تمامی این سال ها سوخت اصلی و پایه خودرو ها را سوخت های فسیلی تشکیل داده است . این موضوع دارای معایب و مضرات متعددی است که از مهمترین آن ها می توان به تولید آلاینده های جوی ، محدود بودن منابع فسیلی و آسیب های شدیدی زیست محیطی این سوخت ها اشاره کرد . یکی از گزینه های مورد نظر دانشمندان برای جایگزینی سوخت مورد مصرف در این خودرو ها ، سوخت الکتریکی است . این سوخت به دلیل پاک بودن و عدم تولید هیچ نوع آلاینده جوی ، یکی از گزینه های ایده آل برای استفاده در خودرو ها محسوب می شود ولی باید در نظر داشت که محدودیت های متعددی جهت استفاده از انرژی الکتریکی در خودرو ها وجود دارد که موجب عدم موفقیت در همه گیر بودن آن ها شده است . یکی از مهمترین این محدودیت ها ، مشکل ذخیره سازی انرژی برق است .

به تازگی پژوهشگران و دانشمندان دانشگاه کمبریج University of Cambridge در بریتانیا موفق به طراحی و آزمایش موفقیت آمیز مدل های جدید باتری لیتیوم اکسیژنه شده اند . این دستاورد مهم و استفاده از تکنولوژی باتری های  لیتیوم اکسیژنه به نسبت باتری های پیشین دارای مزیت های متعددی است که از ان جمله می توان به عمر طولانی تر  باتری و قابلیت ذخیره سازی بسیار بیشتر اشاره کرد که این موضوع می تواند به خودروهای الکتریکی ، آزادی عمل بیشتری داده و توان رقابتی ان ها را با خودرو های بنزینی و گازوئیلی بیشتر کند .

استفاده از تکنولوژی باتری های  لیتیوم اکسیژنه به نسبت باتری های پیشین دارای مزیت های متعددی است که از ان جمله می توان به عمر طولانی تر  باتری و قابلیت ذخیره سازی بسیار بیشتر اشاره کرد که این موضوع می تواند به خودروهای الکتریکی ، آزادی عمل بیشتری داده و توان رقابتی ان ها را با خودرو های بنزینی و گازوئیلی بیشتر کند .

نتایج این مطالعات و دستاوردهای ناشی از آن در آخرین شماره مجله علمی آمریکا با عنوان the American journal Science منتشر شده و طی این آزمایش ، موضوع امکان پذیر بودن ترکیب عناصر لیتیوم و اکسیژن در باتری ها به صورت عملی مورد آزمایش قرار گرفت .

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا