تولید موفقیت آمیز واکسن فشار خون

به گفته دکتر «هیرونوری ناکاگامی»، عضو تیم تحقیق و استاد دانشگاه اوساکا، واکسن آزمایشی DNA باعث تولید آنتی بادی هایی می شود که «آنژیوتنسین II» را مورد هدف قرار می دهند. آنژیوتنسین هورمونی است از طریق انقباض در رگ های خونی موجب افزایش فشار خون می شود.

نمونه آزمایشی این واکسن بر روی موش های آزمایشگاهی توانست فشار خون را به مدت ۶ ماه کنترل کند.

ناکاگامی در این باره می گوید: «این واکسن فشار خون، درمانی مبتکرانه است که می تواند برای افرادی که به خوبی تجویز داروی فشار خون شان را مصرف نمی کنند، بسیار موثر باشد.»

در این مطالعه جدید، محققان در فواصل زمانی دو هفته به موش های مبتلا به فشار خون، سه مرتبه واکسن تزریق کردند. این واکسن نه تنها تا ۶ ماه باعث کاهش فشار خون شد، بلکه موجب کاهش آسیب به بافت قلب و رگ های خونی مرتبط با فشار خون بالا نیز شد.

به طور متوسط از بین هر سه فرد میانسال، یک نفر به این عارضه مبتلا است؛ فشار خون بالا عامل اصلی بیماری های قلبی عروقی، کلیوی، سکته مغزی و اختلالات چشمی محسوب می شود. 

به گزارش مهر،واکسن فشار خون به ویژه برای افرادی که در کشورهای فقیر زندگی می کنند و دسترسی به درمان و داروی های روزمره کاهش فشار خون برایشان دشوار است، توسعه داده شده است. 

بر اساس آمار، حدود ۱.۸ میلیارد نفر در سراسر جهان از فشار خون بالا رنج می برند و نکته حائز اهمیت این است که حدود ۵۰ درصد این افراد، از شرایط خود بی اطلاع هستند و به هیچ اقدامی برای کاهش فشار خون دست نمی زنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا