پارلمان اروپا از اسنودن حمایت کرد

 به گزارش روزنامه فرانسوی «لو موند»، پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه ای در 50 بند، نظارت تشکیلات مخفی اروپایی و آمریکایی را بر شهروندان اروپا محکوم و از اسنودن حمایت کرد.پارلمان اروپا با ابراز نارضایتی از نبود اراده سیاسی کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای مبارزه جدی با جاسوسی از شهروندان این اتحادیه، در مورد قوانین جدید برای افزایش توان نظارتی آژانس های اطلاعاتی در برخی از کشورها چون فرانسه و انگلیس، ابراز نگرانی کرد.

پارلمان اروپا در جلسه روز پنجشنبه خود در استراسبورگ، با 285 رای موافق در برابر 281 رای مخالف، درخواست حمایت کشورهای عضو اتحادیه اروپا را از اسنودن تصویب کرد.
اسنودن که در سال 2013 میلادی از برنامه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا پرده برداشت برای گریز از قوانین کشورش در روسیه زندگی می کند.
قطعنامه تصویب شده در پارلمان اروپا، کشورهای عضو اتحادیه را دعوت می کند که اقدام قضائی علیه اسنودن را در کشورهای خود متوقف کرده و با حمایت از وی به عنوان هشدار دهنده و مدافع حقوق بشر بین المللی مانع استرداد او به کشور ثالث شوند.
به گزارش ایرنا، این قطعنامه به ابتکار « ژان فیلیپ آلبرشت» نماینده حزب سبزهای آلمان در پارلمان اروپا ارائه شد و تصویب آن حتی آلبرشت را نیز شگفت زده کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا