وجه اشتراک سینما و فضا

نشریه پاپیولار ساینس در گزارشی خواندنی این پرسش را مطرح می کند: فکر می کنید چه چیزی میان جیمز کامرون، کارگردان شناخته شده عالم سینما و فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی به عنوان وجه اشتراک در نظر گرفته می شود؟ اگر قرار باشد پاسخ روشنی به این پرسش بدهیم به چیزی جز این نمی رسیم: دوربین Weapon Dragon. با این دوربین می توان چشم اندازهای دیدنی در دوردست ها را شکار کرد.

در ادامه گزارش پاپیولار ساینس آمده است: از زمانی که «جیم جانرد» شرکت Red One را تأسیس کرد، محصولات این شرکت یا همان دوربین های خاص آن، عالم سینما را متحول کرده است. نخستین دوربین های سینمایی ۴K این شرکت که در سال ۲۰۰۷ به دنیا معرفی شد همواره به عنوان ابزار اصلی فیلم سازان برتر جهان مورد استفاده قرار گرفته اند. تا پیش از این دوربین های HD تطبیق پذیری مورد نظر با برد دینامیک، وضوح و رنگ فیلم را نداشتند اما دوربین های Red One با قیمتی درحدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ دلار قابلیت ارایه تصویر مورد نظیر را دارند، آن هم خیلی ارزان تر از ۲۰۰ هزار دلار دوربین های سونی. شاید بد نباشد که بدانید فیلم های معروفی نظیر «مرد عنکبوتی» و «ارباب حلقه ها» با استفاده از این دوربین ها ساخته شده است.

در بخش دیگری این گزارش می خوانیم: اما بخش هیجان انگیزتر این داستان از سال ۲۰۱۰ آغاز شد و آن زمانی بود که حسگر ۵K نیز به این دوربینها افزوده شد. شرکت سازنده به تدریج لنزها، میکروفونها و سایر تجهیزات پیشرفته را به محصول جدیدش افزود و در ادامه نسخه ۶K آن را به دنیا ارایه کرد. این دوربین حالا می توانست بیش از ۹ برابر پیکسلهای استاندارد HD را ثبت کند و جالبتر اینکه ناسا از آن در ایستگاه فضایی بین المللی استفاده می کند. در واقع از این دوربین برای ثبت کامل و با جزئیات دقیق آزمایشاتی که فضانوردان در ارتفاع ۴۰۰ کیلومتری زمین در حال انجام آن هستند استفاده می شود.

به گزارش مهر، در پایان گزارش پاپیولار ساینس آمده است: در تازه ترین به روز رسانی صورت گرفته، دوربین پیشرفته Red One به حسگر ۸K مجهز شده تا به حق عنوان Weapon Dragon برازنده آن باشد. با این نسخه جدید حالا می توان واقعی ترین رنگها را از لنز دوربین مشاهده کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا