نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

زمین را آنلاین ببینید

سازمان ناسا در راستای خدمات عمومی خود وب سایتی را برای کره زمین طراحی کرده است. این وب سایت به طور دائمی تصاویری از گردش زمین را به نمایش درمی آورد. سیستم تصویر برداری که تصاویر مورد نیاز این وب سایت را تامین می کند در واقع دوربین به نام اپیک (EPIC) است که وظیفه تهیه عکس هایی رنگی از سیاره زمین را بر عهده دارد.

سیستم تصویر برداری که تصاویر مورد نیاز این وب سایت را تامین می کند در واقع دوربین به نام اپیک (EPIC) است که وظیفه تهیه عکس هایی رنگی از سیاره زمین را بر عهده دارد.

 این دوربین بر روی ماهواره DSCOVR سازمان ناسا که مخفف عبارت (Deep Space Climate Observatory) است، نصب شده است. رزولوشن این دوربین تنها 4 مگاپیکسل است با این حال این دوربین امکان برداشت تصاویر همزمان را دارد و به این ترتیب می تواند بر ضعف کیفیت خود غلبه کند. این دوربین می تواند به صورت آنی تا سقف 10 طول موج محدود را مورد استفاده قرار داده و تصاویر همزمان یاد شده را برداشت کند.

البته لازم به ذکر است که این تصاویر و طول موج های یاد شده تنها شامل برداشت یک رنگ خاص هستند و سایر طیف های نوری را ثبت نمی کنند. به این ترتیب با ترکیب کردن حداقل سه عدد از این تصاویر برداشت شده می توان به یک تصویر چند رنگه دارای کیفیت 12 مگاپیکسل دست پیدا کرد که این تصاویر در خروجی این وب سایت به علاقه مندان ارائه می شود.

در ادامه می توانید به فیلم کوتاهی که از محتوای این وب سایت برداشت شده است دسترسی داشته باشید. همچنین برای ورود به این وب سایت می توانید اینجا کلیک کنید.

مترجم: احمد محمد حسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل