ساخت جلیقه ضد گلوله جهان با استفاده از الیاف پارچه ای

ساخت جلیقه های ضد گلوله به عنوان یکی از موارد بسیار حساس و حیاتی شناخته می شود زیرا برای ساخت این ابزار باید دو عنصر امنیت و عدم محدود کردن دامنه تحرک را مد نظر داشت. در همین راستا نیز دانشمندان در تلاش هستند تا بتوانند جلیقه های سبک تر و در عین حال مقاوم تر بسازند.

مواد اولیه ساخت این جلیقه ضد گلوله بسیار ساده هستند و تنها شامل تی شرت های معمولی، نوار چسب و انبوهی از کاغذ های عادی مورد استفاده در چاپگرها است.

جلیقه ضد گلوله ای که تصویر آن را در ابتدای این مشاهده می کنید در واقع ضد گلوله ای دست ساز است که توسط شخصی به نام دمولینتون رنچ ساخته شده است. نکته بسیار جالب درباره این ابداع که تحت عنوان little piggy مشهور شده این است که مواد اولیه ساخت این جلیقه ضد گلوله بسیار ساده هستند و تنها شامل تی شرت های معمولی، نوار چسب و انبوهی از کاغذ های عادی مورد استفاده در چاپگرها است. شایان ذکر است که این جلیقه ضدگلوله خانگی به ظاهر ساده حتی می تواند در برابر شلیک گلوله های بسیار قوی و بزرگ نیز استقامت کند.

البته این جلیقه در برابر تمامی انواع گلوله مقاوم نخواهد بود و برای نمونه این جلیقه در آزمایش های انجام شده، نتوانست در برابر شلیک تیر یک سلاح کمری دوام بیاورد و گلوله شلیک شده توسط این سلاح به راحتی به اعماق آن نفوذ پیدا کرد. نوار چسب یاد شده به نحو بسیار مفیدی گلوله را می شکند اما نمی تواند از سوراخ شدن و ورود ذرات ریز به بدن جلوگیری کند. همچنین کاغذ های پرینتر نیز می تواند ضربه گلوله را کاهش دهد اما در نهایت نیز با شکست مواجه می شود.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا