نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

جزئیات اختصاص بودجه به طرح ها و شرکت های دانش بنیان

 بهزاد سلطانی درخصوص آخرین وضعیت اختصاص بودجه از سوی صندوق به شرکت ها و طرح ها و صندوق های پژوهش و فناوری به مهر گفت: اکنون ۳۴۵ میلیارد تومان طرح در دست بررسی برای اخذ تسهیلات داریم.

وی  با بیان اینکه ۴۲۰ میلیارد تومان اعتبار طرح برای مشارکت و سرمایه گذاری داریم، افزود: ۳۰۰ میلیارد تومان، میزان اعتباری است که از سوی صندوق برای تخصیص دفاتر کاری شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به ضرورت ارائه تسهیلات برای ایجاد دفتر کار شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد: با ارائه تسهیلات استقرار دفتر کار به شرکت‌های دانش بنیان کمک خواهد شد تا بتوانند دفتر کار خود را مستقر کنند.

سلطانی با بیان اینکه دبیرخانه صندوق های پژوهش و فناوری به صندوق نوآوری و شکوفایی  آمده است، اظهار داشت: ما تامین اعتبار خاصی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان را برای این صندوق ها در نظر داریم که بتوانیم به روش های مختلف کاری برای آنها انجام بدهیم.

به گفته وی، صندوق‌های پژوهش و فناوری بخش عمده‌ای از عاملیت ارائه تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی را انجام می دهند.

سلطانی خاطر نشان کرد: همچنین بنا داریم به تعامل با بانک ها برسیم تا مشکلات ضمانت نامه ای و…  بسیاری از شرکت ها برطرف شود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان مثالی اظهار داشت: مثلا بانکی پذیرفته که با بلوکه کردن صد میلیارد تومان از اعتبار این صندوق، هزار میلیارد تومان ضمانت نامه برای شرکت های دانش بنیانی که ما به بانک ها معرفی می کنیم، صادر کند. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر با سه بانک به تعامل رسیده ایم، ادامه داد: بدین وسیله مشکلات شرکت ها هم برطرف می شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل