نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پرتاب ماهواره نقشه برداری در چین

عملیات پرتاب ماهواره تخصصی نقشه برداری موسوم به Tianhui-1C  ، روز دوشنبه ساعت 15 و 30 دقیقه بعد از ظهر به وقت محلی و از طریق مرکز عملیات های فضائی و پرتاب ماهواره جیو کوان Jiuquan satellite launch center در شمال غربی استان گوانژو انجام شد .

ماهواره نقشه برداری استفاده شده در این ماموریت نیز توسط همین گروه طراحی شده و سومین ماهواره از این نوع به شمار می رود . وظیفه اصلی این ماهواره ، نقشه برداری از سطح زمین بوده و می توان از آن برای مصارف کشاورزی و مشاهده و امداد در سوانح طبیعی نیز استفاده کرد 

بر اساس گزارش رسمی منتشر شده در این رابطه ، این ماهواره با استفاده از یک راکت ماهواره بر خانواده لانگ مارچ و از نوع Long March 2D به مدار زمین منتقل شد که این ماموریت را می توان دویست و پانزدهمین ماموریت موفقیت آمیز راکت های لانگ مارچ دانست . این راکت ها توسط گروه تکنولوژی و علوم فضائی  چین China Aerospace Science and Technology Corp. (CASTC) طراحی و ساخته شده اند .

گفتنی است ماهواره نقشه برداری استفاده شده در این ماموریت نیز توسط همین گروه طراحی شده و سومین ماهواره از این نوع به شمار می رود . وظیفه اصلی این ماهواره ، نقشه برداری از سطح زمین بوده و می توان از آن برای مصارف کشاورزی و مشاهده و امداد در سوانح طبیعی نیز استفاده کرد .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل