شش زن فضانورد به آزمایش انزوا رفتند

در جريان آزمايش موسوم به كره ماه- 2015 فضانوردهاي زن شرايط ماه را طي 8 روز باقي ماندن در فضايي كاملا بسته و در انزواي كامل تجربه مي‌كنند. طي اين روزها دانشمندان به بررسي علائم حياتي و تغيير شرايط فيزيكي اين فضانوردها در شرايط شبيه پرواز به ماه مي‌پردازند. به گزارش راشاتودي،علاوه بررسي نحوه تطيبق بدن اين فضانوردها با شرايط،وضعيت رواني آنها هم طي اين مدت انزواي كامل مورد بررسي قرار مي‌گيرد. دراين 8 روز اين شش زن هيچ ارتباطي با دنياي خارج نداشته و بايد تمام زندگي خود را در كپسولي طراحي شده شبيه يك فضاپيما طي كنند.

به گزارش خبرآنلاین،سايت انستیتو مطالعه مسایل پزشکی زیست‌شناسی آکادمی علوم روسیه در اين رابطه نوشته است: کوچکترین اشتباه و یا عمل نادرست از سوی اين افراد می‌تواند به پیدایش موقعیت غیر مترقبه و پیامد های فاجعه بار اصلاح ناپذیری منجر شود.
اين آزمايش در شرايطي اعلام شده كه به تازگي مقام‌هاي روسيه از برنامه اين كشور براي اعزام فضانورد به ماه در سال 2029 خبر داده‌اند. انرژيا شرکتی که تجهیزات فضاپیماهاي روسيه را تولید می‌کند اعلام كرده كه دانشمندان روسی در حال ساخت یک فضاپیمای جدید با تجهیزاتی هستند که به صورت مختص برای مأموریت‌های ماه ساخته شده‌اند. به گفته مقام‌هاي فضايي روسيه در سال 2023،‌ این فضاپیما به ایستگاه فضایی بین‌المللی وصل خواهد شد، و اولین مأموریت بدون سرنشین به ماه در سال 2025 انجام خواهد گرفت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا