معاون بنیاد ملی نخبگان خواستار استعدادیابی در مناطق محروم شد

سید مهدی موسوی کوهپر روز چهارشنبه در آیین گشایش جشنواره رویش دماوند در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل افزود: استعدادهای زیادی در مناطق محروم وجود دارد که باید شناسایی شود تا فرصت مناسب در اختیار این نخبگان قرار گیرد.
وی استعدادیابی را از دوران مهد کودک ضروری دانست و گفت: آموزش وپرورش و دانشگاه ها نقش مهمی در نخبه پروری دارند.
موسوی خواستار حمایت دانشگاه ها از بنیاد ملی نخبگان شد و افزود: مدیریت کشور باید در دست نخبگان باشد و این قشر پویای جامعه نباید خود را تافته جدا بافته از جامعه بدانند.
وی از خوارزمی ، ابوعلی سینا ، فردوسی ، خیام و دیگر شخصیت های برجسته به عنوان نخبگان ایران یاد کرد و ادامه داد: مبنای بسیاری از دانش ها در جهان را ایران فراهم کرد و قطع ارتباط با فرهنگ، عرفان و پیشینه علمی یک فاجعه محسوب می شود.
معاون بنیاد ملی نخبگان، کارآفرینی و مساله یابی را مهم ترین رویکرد این بنیاد معرفی کرد و گفت: باید نخبگان به سمت کارآفرینی حرکت و صدها نفر را مشغول کار کنند.
وی برپایی جشنواره های منطقه ای رویش را همسو با رویکرد بنیاد ملی نخبگان برای حمایت از نخبگان دانست و افزود : جشنواره رویش هر سال در یکی از استان های کشور برگزار می شود که امیدواریم خروجی خوبی داشته باشد.
موسوی همچنین به ظرفیت ها و نیازهای استان مازندران اشاره کرد و گفت: مازندران مسائل پیچیده بسیار زیادی دارد که باید نخبگان و نوآوران با ایده پردازی به رفع مشکلات و معضلات استان کمک کنند.
سومین جشنواره رویش دماوند با حضور نخبگان استان های گلستان ، گیلان ، سمنان ، قزوین و مازندران امروز در بابل آغاز به کار کرد و فردا نیز ادامه دارد .
به گزارش ایرنا ، براساس اعلام مسئولان جشنواره ، 72 طرح نوآورانه در نمایشگاه این جشنواره به نمایش گذاشته شده است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا