نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

معاون بنیاد ملی نخبگان خواستار استعدادیابی در مناطق محروم شد

سید مهدی موسوی کوهپر روز چهارشنبه در آیین گشایش جشنواره رویش دماوند در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل افزود: استعدادهای زیادی در مناطق محروم وجود دارد که باید شناسایی شود تا فرصت مناسب در اختیار این نخبگان قرار گیرد.
وی استعدادیابی را از دوران مهد کودک ضروری دانست و گفت: آموزش وپرورش و دانشگاه ها نقش مهمی در نخبه پروری دارند.
موسوی خواستار حمایت دانشگاه ها از بنیاد ملی نخبگان شد و افزود: مدیریت کشور باید در دست نخبگان باشد و این قشر پویای جامعه نباید خود را تافته جدا بافته از جامعه بدانند.
وی از خوارزمی ، ابوعلی سینا ، فردوسی ، خیام و دیگر شخصیت های برجسته به عنوان نخبگان ایران یاد کرد و ادامه داد: مبنای بسیاری از دانش ها در جهان را ایران فراهم کرد و قطع ارتباط با فرهنگ، عرفان و پیشینه علمی یک فاجعه محسوب می شود.
معاون بنیاد ملی نخبگان، کارآفرینی و مساله یابی را مهم ترین رویکرد این بنیاد معرفی کرد و گفت: باید نخبگان به سمت کارآفرینی حرکت و صدها نفر را مشغول کار کنند.
وی برپایی جشنواره های منطقه ای رویش را همسو با رویکرد بنیاد ملی نخبگان برای حمایت از نخبگان دانست و افزود : جشنواره رویش هر سال در یکی از استان های کشور برگزار می شود که امیدواریم خروجی خوبی داشته باشد.
موسوی همچنین به ظرفیت ها و نیازهای استان مازندران اشاره کرد و گفت: مازندران مسائل پیچیده بسیار زیادی دارد که باید نخبگان و نوآوران با ایده پردازی به رفع مشکلات و معضلات استان کمک کنند.
سومین جشنواره رویش دماوند با حضور نخبگان استان های گلستان ، گیلان ، سمنان ، قزوین و مازندران امروز در بابل آغاز به کار کرد و فردا نیز ادامه دارد .
به گزارش ایرنا ، براساس اعلام مسئولان جشنواره ، 72 طرح نوآورانه در نمایشگاه این جشنواره به نمایش گذاشته شده است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل