نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گسترش ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت، کاهش خروج نخبگان از کشور را موجب می‌شود

به گزارش ایسنا، دکتر مهدی فضلی در مراسم انعقاد تفاهم نامه میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و این گروه صنعتی افزود: هدف ما از انعقاد این تفاهم نامه ارتباط و تعامل با دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

وی تصریح کرد: این تفاهم نامه به گونه‌ای تدوین شده که به راحتی قابل اجراست برنامه داریم براساس این تفاهم نامه ارتباط خود را به بدنه دانشگاهی کشور افزایش دهیم.

فضلی اضافه کرد: اگر از نوآوری و فناوری در صنایع مختلف کشور استفاده نشود، صنایع خصوصی نمی توانند موفق باشند بنابراین باید از پتانسیل و ظرفیت دانشگاه‌ها در حوزه علم و فناوری در صنایع به خصوص صنایع بخش خصوصی استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از نیروی انسانی کارآمد در صنایع مختلف کشور زمینه خروج نخبگان از کشور را کاهش می دهد زیرا فارغ التحصیلان دانشگاهی می توانند از توان و علم خود در کشور استفاده کنند.

به عقیده فضلی، اگر ارتباط گروه صنعتی تحت مدیریت وی با دانشگاه ها تبدیل به یک تعامل ثمربخش شود می تواند مدلی برای استفاده در دیگر صنایع کشور نیز باشد.

همکاری مشترک برای توسعه نوآوری و ایجاد بستر مناسب برای خلق ایده های جدید فناورانه، ایجاد شرایط مناسب برای ارتقاء توانمندی‌های منابع انسانی دو طرف که منجر به توسعه کسب و کارهای جدید شود، مشارکت طرفین در طراحی و اجرای طرح‌های بدیع که سمبل همکاری دانشگاه و صنعت شود و ایفای نقش موثر در پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی در کشور از اهداف انعقاد تفاهم نامه این شرکت تولیدکننده محصولات شوینده با دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

براساس این تفاهم نامه که به امضای رییس دانشگاه و مدیرعامل این واحد صنعتی رسیده قرار است توسعه منابع انسانی شایسته و کارآمد، توسعه همکاری‌های پژوهشی، توسعه فناوری و کسب و کار نوآورانه و توسعه منشور مسوولیت های اجتماعی در دانشگاه و صنعت مدنظر قرار گیرد.

مدت اعتبار این تفاهم نامه، سه سال است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل