ایستگاه بین المللی فضایی مملو از میکروب است

روزنامه انگلیسی تلگراف با اعلام این خبر افزود: با وجود بی ضرر بودن اغلب باکتری ها در روی زمین، اما ایستگاه بین المللی شرایط بسیار خوبی را برای رشد و نمو آنها فراهم کرده است.به نظر می آید میکروب ها خانه جدید خود را در فضای منحصر به فردی که کمترین میزان جاذبه را دارد و تشعشع فضایی، دی اکسید کربن افزایش یافته و تردد های مستمر انسان ها در 15 سال گذشته را تجربه کرده است، دوست دارند.

بررسی گرد و خاک گردآوری شده از ایستگاه بین المللی فضایی نشان داد که نوعی باکتری عامل ناراحتی های پوستی از شایع ترین عوامل بیماری زا در این ایستگاه است.
همچنین دو گروه عامل بیماری زای دیگر که می توانند به عفونت منجر شوند، در نمونه برداری از گرد و خاک ایستگاه یافت شده است.
این مطالعه می تواند به اجرای یک سازوکار جدی تر برای پاکیزه سازی و درس هایی برای ماموریت های فضایی به دور دست ها همچون مریخ منجر شود.
محققین معتقدند که برای سلامتی فضانوردان و همچنین سالم ماندن تجهیزات، لازم است که ماهیت میکروب های موجود در ایستگاه مشخص شود.
ایستگاه بین المللی فضایی، یک ایستگاه فضایی است که ساخت آن با مشارکت بیش از ۱۵ کشور ادامه دارد. این ایستگاه فضایی در مدار زمین و در ارتفاع ۳۵۰ کیلومتری از سطح زمین در حرکت است. سرعت آن در مدار معادل ۲۷٬۷۰۰ کیلومتر بر ساعت است که به این ترتیب روزی ۱۵ بار به دور سیاره زمین گردش می کند. بیشتر بخش های اصلی این ایستگاه فضایی ساخته شده و پس از تکمیل، ۴۵۰ تُن وزن خواهد داشت، و ۱۲۰۰ متر مکعب فضای کار، پژوهش و زندگی برای فضانوردان فراهم خواهد آورد. ایستگاه بین المللی فضایی سومین شیٔ نورانی در آسمان است که با چشم غیرمسلح قابل رؤیت است.
این ایستگاه محصول همکاری مشترک سازمان ناسا، سازمان فضایی روسیه، سازمان فضایی اروپا، سازمان فضایی ژاپن، و سازمان فضایی کانادا است. سازمان فضایی برزیل از طریق همکاری با ناسا با این برنامه مشارکت می کند. سازمان فضایی ایتالیا، هم به عنوان یک عضو فعال در سازمان فضایی اروپا، و هم بطور مستقل در برنامه ایستگاه فضایی مشارکت می کند.

به گزارش ایر نا، سازمان فضایی چین نیز علاقه خود را برای پیوستن به جمع مشارکت کنندگان، به ویژه از طریق همکاری با سازمان فضایی روسیه اعلام کرده است.