کاهش 30 درصدی درد مفصلی مبتلایان به سرطان پستان با ورزش منظم

نسیم خسروی در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به مطالعات انجام شده در خصوص اثرات ورزش منظم در کاهش 30 درصدی درد مفصلی مبتلایان به سرطان پستان که تحت درمان با «مهارکننده های آروماتاز» قرار گرفته‌اند، گفت: «مهارکننده های آروماتاز» مانند لتروزول جزء دسته داروهایی هستند که در زنان مبتلا به سرطان پستان که یائسه و دارای گیرنده‌های هورمونی هستند، تجویز می‌شوند. از عوارض جانبی مهم مصرف این داروها، درد مفصلی یا آرترالژی است که اغلب آنقدر شدید است که بیمار قادر به تحمل دارو نیست و درمان قطع می شود.

وی ادامه داد: براساس نتیجه این مطالعه یکی از روش‌های موثر و ایمن برای کاهش این درد آزاردهنده ورزش منظم است.

این دانشجوی دکترای فیزیولوژی ورزشی در ادامه تصریح کرد: ورزش منظم در این افراد علاوه بر کاهش درد مفصلی ناشی از دارو باعث بهبود وضعیت قلبی و تنفسی، افزایش قدرت عضلات بالاتنه، پایین تنه و کاهش وزن می شود که تمامی این موارد در بهبود کیفیت زندگی بیماران و افزایش بقای آنها نقش مهمی دارد.

گفتنی است، این موضوع در ژورنال کلاب گروه‌های پژوهشی پژوهشکده سرطان پستان مطرح شد. این برنامه هر هفته چهارشنبه از ساعت 8.30 تا 9.30 در ساختمان شماره یک پژوهشکده واقع در میدان ونک- نبش گاندی جنوبی – پلاک 146 برگزار می شود و شرکت برای عموم محقفان و علاقمندان آزاد است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا