نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نحوه ارتقای اعضای هیات علمی پژوهشگاه ها باید متفاوت از دانشگاه ها باشد

 مدیرکل دفتر سیاستگذاری پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: با توجه به نوع فعالیت پژوهشگاه ها و مراکز پژوهشی باید زیرساخت های فیزیکی و انسانی ویژه ای برای آنها درنظرگرفته شود و نحوه ارتقای اعضای هیات علمی این مراکز نیز متفاوت از دانشگاه ها باشد.

 دکتر محسن شریفی در مراسم معارفه سرپرست موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش گفت: تحقیقات مراکز پژوهشی در مقایسه با دانشگاه ها باید متفاوت باشد و این مراکز ماموریت های خاص و ویژه ای را برعهده گیرند و گفتمان ویژه ای داشته باشند.
وی ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش در جهت دهی تحقیقات حوزه رنگ کشور گفت: برای استفاده بهینه از امکانات، این موسسه باید نقشه راهبردی فعالیت خود را با توجه به نیازها و امکانات کشور تهیه و عملیاتی کند.
سرپرست موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش نیز در این مراسم، کاربرد گسترده رنگ ها در صنایع مختلف مانند صنایع غذایی، فلزی، نساجی، هوافضا، پزشکی و ساختمانی را یادآور شد و افزود: رنگ ها در مباحث علمی و در نوردیدن مرزهای دانش نیز از جایگاه مهمی برخوردارند و معتبرترین نشریات علمی پژوهشی جهان به انتشار مقالات حوزه رنگ می پردازند و علوم جدید مانند نانوفناوری نیز بیشترین کاربرد را در صنایع رنگ دارند.
دکتر زهرا رنجبر با اشاره به صادرات چند میلیون دلاری فرش، کاشی و سرامیک کشور، اهمیت اقتصادی رنگ و لزوم سرمایه گذاری و پژوهش در آن را مورد تاکید قرار داد و افزود: در صنایعی مانند کشتی سازی و هواپیماسازی که بسیار پرهزینه هستند، صرف کمتر از پنج درصد کل هزینه برای رنگ و پوشش، عمر این مصنوعات را تضمین می کند.
وی برنامه خود برای فعالیت بهینه موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش را در قالب تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت، ارتباط با مراکز علمی تخصصی و صنایع مرتبط با رنگ کشور، توسعه خدمات آزمایشگاهی، تمرکز بر کیفیت و توسعه مراکز رشد واحدهای فناور رنگ و تقویت قطب علمی رنگ کشور اعلام کرد.
رنجبر برگزاری ششمین کنفرانس بین المللی رنگ را در آبان ماه امسال رویداد مهمی برای مراکز علمی و صنایع رنگ کشور دانست و خواستار همکاری مسوولان برای برگزاری بهتر آن شد.
دکتر سعید پورمهدیان رییس سابق سرپرست موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش نیز با ارایه گزارشی از مدیریت 6 ساله خود در این مجموعه، ارتقای سطح پژوهشکده رنگ به موسسه، افزایش تعداد اعضای هیات علمی از 26 به 75 نفر، انتشار 52 شماره از نشریات علمی پژوهشی به زبان فارسی و انگلیسی، کسب رتبه B در ارزیابی های وزارت علوم، ارتقای سطح سواد کارکنان موسسه، افزایش طرح های پژوهشی مرتبط با صنعت، افزایش واحدهای رشد فناوری و افزایش اعتبارات مالی را از نمونه های دستاوردهای خود در این مدت عنوان کرد.
به گزارش ایرنا از وزارت علوم،مراسم معارفه سرپرست موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش و تکریم رییس سابق این موسسه با حضور مدیرکل دفتر سیاستگذاری پژوهشی وزارت علوم و روسای پژوهشگاه های زلزله شناسی، مواد و انرژی و رییس بخش ارتباط با صنعت وزارت علوم برگزار شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل