برگزاری اولین دوره آموزشی تربیت پژوهشگر – ویژه علوم انسانی در ایرانداک

به گزارش ایرنا از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران(ایرانداک) ، دانشجویان و علاقه مندان به تحقیق برای انجام درست یک پژوهش دانشگاهی و یا تحقیق مورد نیازشان نیازمند مهارت هایی در این زمینه هستند. 
در این دوره دانشجویان و محققان با چگونگی شناخت و یافتن یک مسئله پژوهشی، پروراندن آن، جستجوی مناسب و دست یافتن به اطلاعات یزای انجام تحقیق و نیز استفاده مناسب و بهینه از ابزارهای در دسترس برای انجام تحقیق بهره می گیرند.
در کنار آن با روش های استناددهی، چگونگی حفظ پژوهش از سرقت علمی، استفاده و سرچ بهینه در اینترنت و پایگاههای اطلاعاتی تمام متن، و مسائل جانبی پژوهش آشنا می شوند.
این دوره شامل مواردی است که کمتر در محیط های دانشگاهی و رسمی آموزش به آنها پرداخته شده و یادگیری آنها توسط پژوهشگران در امر پژوهش ضروری است.
از اهداف این دوره می توان به آشنایی با پیش نیازهای نگارش علمی، آشنایی با ارکان نگارش علمی، چگونگی تعیین موضوع و پروراندن مسئله پژوهش، چگونگی آغاز یک پژوهش(نگارش پروپوزال)، روش های جستجوی اطلاعات در پایگاه های اطلاعاتی تمام متن و در موتورهای کاوش اینترنت، روش های صحیح فیش برداری و ارجاع به منابع و همچنین مطالبی در خصوص دیدگاه های مختلف پروراندن موضوع پژوهش اشاره کرد.
این دوره روز پنجشنبه 7 آبان 94، توسط دکتر رویا پورنقی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران ارائه می شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا