نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

راه اندازی اداره تجاری سازی در واحدهای استانی باشگاه های پژوهشگران جوان

 دکتر حمید میرزاده در شصت و پنجمین جلسه شورای هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه آزاد، فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص تولید ثروت از علم را یادآور شد و گفت: مقام معظم رهبری بارها و به ویژه در سند علم و فناوری که شهریورماه 93 ابلاغ شد، بر موضوع تجاری سازی تحقیقات تاکید کردند و دانشگاهیان را مخاطب قرار داده اند.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل ایفای نقشی مهم در آموزش عالی، یکی از مخاطبان اصلی این سند به شمار می رود، افزود: بر این اساس مدیران دانشگاه آزاد باید اهتمام ویژه ای برای رسیدن به این هدف داشته باشند.
میرزاده تاکید کرد: برای تحقق سند علم و فناوری ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب نیاز است که تمام کارهای تحقیقاتی با هدف تجاری سازی محصولات انجام شود.
وی به گسترش فعالیت های اقتصاد دانش بنیان طی دو سال گذشته در دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: طبق برنامه پیش بینی شده تا پایان سال 96، تعداد واحدهای فناور به 800 واحد و تعداد مراکز رشد از 73 مرکز به 150 مرکز افزایش خواهد یافت.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: هرچند دانشگاه آزاد به عنوان یک دانشگاه نسل اولی طراحی شده بود، اما هدف ما رسیدن به نسل سوم دانشگاه (دانشگاه های نوآور و کارآفرین) است و تحقق این هدف را با جدیت و پیگیری دنبال خواهیم کرد.
وی بر حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از دانشجویان مخترع این دانشگاه تاکید کرد و گفت: از تمام اختراعات بین المللی که با پسوند این دانشگاه به ثبت رسیده باشد، حمایت و تمام هزینه های آن را پرداخت خواهیم کرد.
به گزارش ایرنا از دانشگاه آزاد اسلامی، در ادامه این جلسه پرونده 23 نفر از اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان که در مسابقات بین المللی موفق به کسب رتبه برتر شده اند یا جزو استعدادهای درخشان محسوب می شوند، بررسی و با ادامه تحصیل 9 نفر از آنها در مقاطع بالاتر بدون شرکت در آزمون موافقت به عمل آمد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل