سند راهبردی مطالعات جمعیت کشور در پاییز امسال رونمایی می شود

 دکتر محمدجلال عباسی در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری میان موسسه مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشور و موسسه تحقیقات جمعیت دانشگاه کویینزلند استرالیا، گسترش همکاری با موسسه های تحقیقاتی معتبر دنیا در چارچوب دیپلماسی علمی را از رویکردهای اصلی این موسسه برشمرد.
وی وعده داد که علاوه بر موسسه تحقیقات جمعیت دانشگاه کویینزلند، در آینده نزدیک با هدف انتقال دانش فنی و افزایش سطح مطالعات جمعیتی در کشور، شاهد امضای تفاهم نامه و همکاری مشترک موسسه مطالعات و مدیریت جامع تخصصی جمعیت کشور با موسسه های مطالعات جمعیتی شانگهای، اتریش و دانشگاه حاجت تپه آنکارا خواهیم بود.
عباسی با اشاره به ظرفیت بالای موسسه تحقیقات جمعیت دانشگاه کویینزلند به ویژه در زمینه روش های مطالعاتی و مطالعات مهاجرت گفت: با همکاری این موسسه، ایران به مرکز ثقل مطالعات جمعیتی در خاورمیانه و آسیا تبدیل می شود.
وی با یادآوری تحولات عظیمی که طی سال های اخیر در جمعیت ایران رخ داده است، حضور چندین میلیون مهاجر خارجی و روند گسترده مهاجرت داخل کشور را موضوع مهمی دانست که باید در سطح بین المللی مورد مطالعه قرار گیرد. 
رییس موسسه مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشور اظهار کرد: در راستای عمل به سند سیاست های جمعیتی کشور ابلاغی از طرف رهبر معظم انقلاب، سند راهبردی مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشور تدوین شده و در هفته ملی پژوهش و فناوری رونمایی می شود.
به گزارش ایرنا از وزارت علوم،در ادامه دکتر پروفسور 'مارتین بل' رییس موسسه تحقیقات جمعیت دانشگاه کویینزلند استرالیا ضمن تاکید بر اهمیت همکاری های علمی بین الملی و اجرایی شدن این تفاهم نامه، ابراز امیدواری کرد تا کمتر از یک سال آینده، گزارش همکاری مشترک دو طرف منتشر شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا