طراحی ماهواره پایشگر دی اکسید کربن در چین

بر اساس گزارش های منتشر شده از چین ، این کشور در حال برنامه ریزی راه اندازی ماهواره پایشگر دی اکسید کربن جهانی به فضا است که پیش بینی می شود عملیات آن در سال 2016 میلادی انجام شود. به تازگی طراحی و ساخت بخش های مربوط به آنالیز و آزمایش دی اکسید کربن در این ماهواره به پایان رسیده است .

اهداف ماهواره پایشگر دی اکسید کربن بر اساس پردازش داده های زمینی و سیستم دقیقی بنا  شده است که موجب نظارت دقیق بهتر از 4ppm می شود و علاوه بر آن نظارت بر دی اکسید کربن  موجود در اتمسفر چین و دیگر سرزمین های عمده جهان را امکان پذیر می سازد .

برنامه طراحی و ساخت این ماهواره از پنج سیستم تشکیل شده است که شامل سیستم های ماهواره ای ، سیستم موشک حامل ، سیستم راه اندازی سایت ، سیستم اندازه گیری و کنترل  و سیستم نرم افزاری مبتنی بر مرکز کنترل زمین می شود .

ژان پینگ (Zhangpeng) معاون مدیر مرکز ملی ماهواره ای هواشناسی چین (National Satellite Meteorological Center) در رابطه با این ماهواره می گوید : « مسئولیت کاربری ، طراحی و توسعه سیستم هدایت مرکز کنترل زمینی این ماهواره بر عهده مرکز ملی ماهواره ای هواشناسی از زیر مجموعه های اداره هواشناسی چین قرار دارد و این سیستم مشابه و بر پایه سیستم کاربری به کار رفته در ماهواره هواشناسی FY-3 است . در سال جاری آزمایش سیستم زمینی داخلی ، دریافت و پردازش داده های ایستگاه های پذیرش زمینی ، تایید اطلاعات و نرم افزار داده های جدید انجام شد . »

منبع
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا