مجتمعی که فراتر ازدانشکده پزشکی است

به گزارش مهر، همزمان با ایام میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، خبرگزاری مهر در گزارشی اختصاصی خبر از موافقت شورای گسترش وزارت علوم با راه اندازی مجتمع آموزش عالی سلامت در ورامین داد.

مردم و مسئولان شهرستان ورامین در طول چند سال اخیر همواره تأسیس یک دانشکده پزشکی برای تربیت افراد تحصیلکرده در حوزه سلامت و تأمین نیازهای منطقه در این بخش را خواستار بودند و در این راستا تلاش شد تا شعبه بین الملل دانشکده علوم پزشکی شهید بهشتی در قشم به ورامین انتقال پیدا کند.

از تلاش برای تشکیل دانشکده پزشکی تا تصویب مجتمع آموزش عالی سلامت

در این راستا علیرغم وعده های داده شده از سوی مسئولان وقت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، شعبه بین الملل این دانشگاه در قشم به ورامین انتقال نیافت اما مسئولان در دیدار با وزیر بهداشت تلاش داشتند تا دانشکده ای پزشکی را در ورامین تأسیس کنند.

بالاخره پس از چند سال تلاش برای استقرار دانشکده علوم پزشکی در شهرستان ورامین، شورای گسترش وزارت علوم رأی به ایجاد مجتمع آموزش عالی سلامت در ورامین داد و مطالبه مردم دیار ۱۵ خرداد محقق شد و با حکم علی اصغر پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، رضا خانی جزنی به عنوان رییس مجتمع آموزش عالی سلامت ورامین منصوب شد.

 ابهام برخی از مردم درباره رشته های ارائه شده در مجتمع آموزش عالی سلامت

اما با راه اندازی مجتمع آموزش عالی سلامت در ورامین، این سوال در ذهن بسیاری از مردم ایجاد شده است که این مجتمع همان دانشکده علوم پزشکی وعده داده شده است یا خیر.سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در اولین واکنش به تصویب راه اندازی مجتمع آموزش عالی سلامت در ورامین اظهار داشت: مجتمع آموزشی تصویب شده همان دانشکده علوم پزشکی مورد مطالبه مردم منطقه است.

درخواست مردم ورامین برای راه اندازی رشته های پزشکی

برخی مردم شهرستان ورامین طی روزهای اخیر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به عدم اطلاع کافی از ماهیت مجتمع آموزش عالی سلامت اظهار داشتند که مردم ورامین همواره به دنبال راه اندازی رشته هایی نظیر پزشکی و دندانپزشکی هستند و گرنه رشته هایی نظیر مامایی در دانشگاه آزاد اسلامی ورامین-پیشوا ارائه می شود.

بابک بختیاری رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ورامین نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به راه اندازی مجتمع آموزش علی سلامت ورامین گفت:  مجتمع آموزش عالی سلامت در ورامین راه اندازی شده است اما در رابطه با رشته های ارائه شده در این مجتمع باید در این زمینه صبر کرد و در این راستا هنوز ابلاغی به این شبکه انجام نگردیده است.

در این زمینه تلاش شد که با مسئولان مربوطه نیز گفتگویی ترتیب داده شود که تلاش های صورت گرفته نتیجه نداد و به گفته مسئولان شبکه بهداشت و درمان باید تا زمان ابلاغ رسمی صبر کرد.

مجتمع آموزش عالی سلامت یک مجتمع دولتی است

 نقوی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که چه تفاوتی میان دانشکده علوم پزشکی و مجتمع آموزش عالی سلامت است اظهار داشت: آنچه که قرار بود ابتدا به شهرستان ورامین بیاید، دانشکده علوم پزشکی شعبه بین الملل قشم بود که در این دانشکده، دانشجویان به صورت آزاد درس می خواندند و دانشگاه به صورت دولتی اداره نمی شد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی افزود: باید توجه داشت که دانشگاه علوم پزشکی شعبه بین الملل یک موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی است که زیر نظر وزارت علوم اداره می شود.

وی ادامه داد: مجتمع آموزش عالی سلامت یک مجتمع دولتی است که برایش دانشجو جذب می شود و در مقاطعی خاص دانشجوی می پذیرد که بنده از مقاطع آن اطلاع ندارم.

مجتمع آموزش عالی سلامت فراتر از یک دانشکده پزشکی است

دکتر سید امیر محسن ضیایی که در زمان تصویب مجتمع عالی آموزش سلامت ورامین دبیری شورای گسترش وزرات علوم و معاونت وزارت بهداشت و درمان را بر عهده داشته با اشاره به ماهیت مجتمع آموزش عالی سلامت در ورامین اظهار داشت: مجتمع آموزش عالی سلامت ورامین از برکات سفر دکتر هاشمی وزیر بهداشت و درمان به این شهرستان است.

رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران افزود: به دلیل آنکه وزیر بهداشت و درمان شخصا پیشنهاد تشکیل این مجتمع را داده بودند، این موضوع به صورت فوریتی در شورای گسترش وزارت علوم مطرح و به تصویب رسید.

وی با اشاره به رشته های مدنظر برای مجتمع آموزش عالی سلامت ورامین اضافه کرد: درباره رشته های مجتمع آموزش عالی سلامت نیز در شورای عالی گسترش وزارت علوم بحث شد و اعلام گردید که اگر یک دانشکده محدود در ورامین احداث شود، رشته های محدود نیز به آن تخصیص داده می شود اما مجتمع آموزش عالی سلامت، کلیه رشته های پزشکی را در بر می گیرد به همین خاطر مجتمع آموزش عالی فراتر از یک دانشکده پزشکی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا