طراحی و ساخت لاستیک های هوشمند خودرو

پژوهشگران ایتالیائی موفق به طراحی و ساخت فناوری جدید شده اند که می تواند به سادگی میزان پوسیدگی لاستیک های خودرو را تشخیص داده و زمان مناسب جهت تعویض آن را اعلام کند . به گفته کارشناسان ، استفاده از این تکنولوژی می تواند تا حد بسیار زیادی از بروز تصادفات جاده ای کاسته و از میزان ترافیک شهری کم کند .

این پروژه مطالعاتی که با نام پروژه لاستیک هوشمند یا Smart Tyre معرفی شده است ، توسط پژوهشگران و دانشجویان مرکز مطالعاتی Pisa's Scuola Superiore Sant'Anna در حال پیگیری است و نمونه نخستین و اولیه این فناوری اخیرا در شهر استکهلم ، پایتخت کشور سوئد رونمائی شده است .  بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه ، در فناوری فوق الذکر ، سیستم الگوریتم ویژه ای طراحی شده است که اطلاعات لحظه ای دریافت شده از سنسورهای موجود در سیستم را دریافت کرده و آن ها را آنالیز و تجزیه و تحلیل می کند .

در همین زمینه سخنگوی دانشگاه پیزا در بیانیه ای رسمی اعلام کرد : " این فناوری می تواند از بروز تصادفات جاده ای و تلفات ناشی از آن پیشگیری کند . برای نمونه با استفاده از این فناوری ، به هیچ عنوان شاهد بروز رویدادهایی همچون ترکیدن لاستیک خودرو های در حال حرکت نخواهیم بود . "

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا