ساخت روبات بدون نیاز به برنامه نویسی

محققان به تازگی موفق به ساختی روباتی شده اند که می تواند بدون کد نویسی کامپیوتری نیز هدایت شود. شما برای کنترل این روبات نیازمند به یادگیری چگونگی انجام کد نویسی برای ساخت برنامه مورد نیاز جهت این کار را نخواهید بود. بلکه تنها می توانید با استفاده از دستگاه حسگر حرکتی یا هدایت فیزیکی بازوهای تعبیه شده، روبات را وادار به تکرار و تقلید حرکات خود کنید. تیم سازنده این روبات توانستند از این روبات برای تقلید حرکاتی از جمله رنگ کردن شکوفه های گیلاس و یا انجام اعمال محاسباتی پایه استفاده کنند.

اگر شما ترجیح می دهید که برای کنترل این روبات از روش های دیگری استفاده کنید، می توانید کنترل آن را با استفاده از برنامه تجسم سه بعدی که بر روی کامپیوتر خود نصب نموده اید بر عهده بگیرید. در این روش حتی دست شما برای برنامه نویسی برای این روبات نیز باز است به طوری که می توانید هوش مصنوعی آن را با استفاده از زبان های برنامه نویسی ساده و مشهوری مانند C و C برنامه نویسی کنید.

علاوه بر این، تیم سازنده این روبات برای نسخه اولیه آن بسته ای با ویژگی های بیش تر ارائه می دهد که یکی از این ویژگی ها چاپگر سه بعدی است. بدیهی است که قیمت این نسخه نسبت به نسخه سابق کمی بیش تر است. این روبات در ماه ژانویه سال میلادی 2016 به بازار خواهد آمد. شایان ذکر است که قیمت تمام شده این روبات نزدیک به 350 دلار خواهد بود.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا