تصویربرداری از قدیمی ترین کهکشان شناخته شده

تلسکوپ فضایی هابل به تازگی با  تکیه بر فناوری پیشرفته خود موفق به عکس برداری از یکی از کهکشان های کم نور شناخته شده در فضا شده است. دانشمندان پس از بررسی این تصاویر دریافته اند که این کهکشان جزو اولین، دورترین و با شکوه ترین کهکشان های شناخته شده در جهان هستی است.

گروهی بین المللی از ستاره شناسان برای انجام این پروژه به گرد هم جمع شدند و سپس با استفاده از تکنیکی به نام هم گرایی گرانشی توانستند تا 250 کهکشان کوچک که تنها شش صد میلیون الی نه صد میلیون سال پس از انفجار بزرگ شکل گرفته بودند را فهرست بندی کنند.

شایان ذکر است که این کهکشان به عنوان یکی از بزرگ ترین کهکشان های کشف شده تا کنون در نظر گرفته می شود. پرتوهای نور این کهکشان در طول 12 میلیارد سال گذشته در فضا شناور بوده اند. این کشف به دانشمندان اطلاعات زیادی در زمینه زمان اولیه تشکیل جهان هستی می دهد و به همین جهت نیز در علوم ستاره شناسی به عنوان یک کشف بسیار مهم طبقه بندی می شود.

وب سایت تلسکوپ فضایی هابل در این باره توضیح می دهد که نور خارج شده از این کهکشان به احتمال زیاد نقش عمده ای در دوره شکل گیری یونیزاسیون سازی مجدد ایفا کرده است. یونیزاسیون زمانی آغاز شد که مه غلیظی از گاز های هیدروژن که در زمان های اولیه تشکیل جهان هستی نامرئی بودند شروع به مرئی و روشن شدن کردند. به این ترتیب نور ماورا بنفش در آن زمان توانست مسیرهای بسیار زیادی را بدون مسدود شدن طی کند و جهان هستی را روشن سازد.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا